• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch Sistem51...

Guinness

Cartier
Kommer att testas men känner mig som en djupt troende som just hört Kopernicus berätta att jorden snurrar runt solen:/
 

Anfield

Panerai
Swatch är Swatch, och jag köper detta urverket för 1000 sek . säkert bra mycket bättre en många andra urverk, och det handen på hjärtat så finns det bra mycket fulare klockor dom kostar 10 gånger mer. Men visst vore det roligare med en mer diskret urtavla.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Bild frenzy

Den röda

null_zps98a74955.jpg


Den blåa

null_zpsf17c3cb3.jpg


Den vita

null_zps36d956be.jpg


Den svarta

null_zpsb680da90.jpg


Vilken blir din favorit?
 

Barda

Cartier
Sistem51 är utan tvekan det bästa man kan köpa för 1000kr i klockväg! Nu råkar jag också vara intresserad av astronomi vilket inte gör suget sämre. Kommer inhandlas!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Första jag tänkte på när jag såg tavlan var att det måste vara en stjärnhimmel. Sen har Swatch själva sagt att det är en "copernican idea" - så lite koppling har det allt...

Läste också lite om det nu hos Swatch!

Som ingenjör tyckte jag självfallet att det var mest intressant att punkterna märkte ut delarna i urverket och var det är hopsatt och fokuserade bara på det när jag läst om det tidigare. :)
 

Jibe

Cartier
Har den en koppling till astronomi?

Saxat från swatchgroup's hemsida för er intresserade:
Sistem51's components are welded together to form a single assembly centred on a single screw. When Copernicus put the sun at the centre of the solar system, he changed the whole way we perceive and understand life. Sistem51 is a Copernican idea in contemporary terms!

Håller med om att denna klocka är bland det coolaste som kommit i klockväg. Är också intresserad av när den lanseras i Sverige.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Topp