Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bild frenzy
Den röda
![]()
Den blåa
![]()
Den vita
![]()
Den svarta
![]()
Vilken blir din favorit?
Jag har en blå på beställning så fort Erikson Urhandel får in dom...
Har det framkommit någon leveranstid till Sverige från Erikson? Europalansering i 'Mars/April' pratades det om tidigare.
Nu råkar jag också vara intresserad av astronomi vilket inte gör suget sämre. Kommer inhandlas!
Första jag tänkte på när jag såg tavlan var att det måste vara en stjärnhimmel. Sen har Swatch själva sagt att det är en "copernican idea" - så lite koppling har det allt...Har den en koppling till astronomi?
Första jag tänkte på när jag såg tavlan var att det måste vara en stjärnhimmel. Sen har Swatch själva sagt att det är en "copernican idea" - så lite koppling har det allt...
Läste också lite om det nu hos Swatch!
Som ingenjör tyckte jag självfallet att det var mest intressant att punkterna märkte ut delarna i urverket och var det är hopsatt och fokuserade bara på det när jag läst om det tidigare.![]()
Mars / April är det jag hört också, dom hade hoppats på innan Basel men nu troligen efter såklart....dom är å andra sidan en liten butik så dom kanske inte hamnar först i kön...
Första jag tänkte på när jag såg tavlan var att det måste vara en stjärnhimmel. Sen har Swatch själva sagt att det är en "copernican idea" - så lite koppling har det allt...
Oj, helvete va mycket linjer... Ball!Kolla Citizen Astrodea annars...
Har den en koppling till astronomi?
Sistem51's components are welded together to form a single assembly centred on a single screw. When Copernicus put the sun at the centre of the solar system, he changed the whole way we perceive and understand life. Sistem51 is a Copernican idea in contemporary terms!
Min har blivit handlad i Zürich! Ska vi bara vänta på att den kommer hem!![]()
Har det framkommit någon leveranstid till Sverige från Erikson? Europalansering i 'Mars/April' pratades det om tidigare.
Säljs även i Paris.Infon från butiken här i Zürich så kommer klockorna bara att säljas i Schweiz...
Kul att du har hittat hit!Tycker jag känner igen denna bilden
Har skaffat mig en blå själv nu![]()
Jag hatar fan Hodinkee.Alltid gillat Swatch Sistem51 men inte riktigt kunnat motivera ett köp. Nu släppte dock Hodinkee en tillsammans med Swatch. Inte nog med att jag är ett Hodinkee-fanboy men jag måste jag säga att den även var riktigt fräsch. Nu är jag bra sugen på att slå till! Perfekt julklapp till mig själv?
https://shop.hodinkee.com/products/sistem51-hodinkee-vintage-84?variant=1114656079887#&gid=1&pid=11
![]()
![]()
![]()
![]()