• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Synpunkter på denna klocka? (GMT)

snoozarn

Patek
2-Faktor
Köp hellre någon annanstans. Tex här på klocksnack, kommit upp del en GMT-c denna vecka. Skulle inte lita på dr watch och hans poleringar osv.
 

DrDre

Patek
Det är svårt att se något som direkt borde avskräcka från bilderna. Med tanke på att det är en handlare och att du får 6 mån garanti så är priset Ok.

Mina personliga erfarenheter från honom (har servat många klockor och även köpt en ny urtavla)'har varit goda och skulle gärna göra affärer med honom igen. Upplever honom som hederlig och hjälpsam.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Köp hellre någon annanstans. Tex här på klocksnack, kommit upp del en GMT-c denna vecka. Skulle inte lita på dr watch och hans poleringar osv.

Typ någon random traderaauktion?
Tycker att det är lite oansvarigt att uttala sig så där på internet utan att ha några konkreta dåliga erfarenheter att redovisa. Klockan är från 2011 så jag har svårt att tro att den är hårt polerad.
 

Martinuz

Omega
Typ någon random traderaauktion?
Tycker att det är lite oansvarigt att uttala sig så där på internet utan att ha några konkreta dåliga erfarenheter att redovisa. Klockan är från 2011 så jag har svårt att tro att den är hårt polerad.

Hej!
Håller med. Borde inte var det. Jag har också handlat av Bernt tidigare och varit jättenöjd. Men alltid skönt att få lite medhåll för magkänslans skull ;)
 

Martinuz

Omega
Det är svårt att se något som direkt borde avskräcka från bilderna. Med tanke på att det är en handlare och att du får 6 mån garanti så är priset Ok.

Mina personliga erfarenheter från honom (har servat många klockor och även köpt en ny urtavla)'har varit goda och skulle gärna göra affärer med honom igen. Upplever honom som hederlig och hjälpsam.


Hej!
Har också handlat av honom tidigare och varit nöjd så borde inte vara några problem den här gången heller, men ni vet hur det är, alltid skönt att få en lite "trygghetsmedhåll" från olika håll :)
 

falten

Cartier
Har inge ont att säga om Dr watch, tvärtom, god service. Sen som sagt klocka från 2011, hur jäkla mycket över/felpolerad kan en sådan bli?
Verkar ha klenar utbud nuförtiden dock, någon som vet varför?
 

Martinuz

Omega
Har inge ont att säga om Dr watch, tvärtom, god service. Sen som sagt klocka från 2011, hur jäkla mycket över/felpolerad kan en sådan bli?
Verkar ha klenar utbud nuförtiden dock, någon som vet varför?

Ja, har också sett det, ett tag var det helt tomt på hans sida, fyllt på lite nu dock..
Semestertider kanske? ;)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Typ någon random traderaauktion?
Tycker att det är lite oansvarigt att uttala sig så där på internet utan att ha några konkreta dåliga erfarenheter att redovisa. Klockan är från 2011 så jag har svårt att tro att den är hårt polerad.

Var skrev jag tradera? Tog upp KS köp o sälj där flertal ligger ute till salu. Läst tillräckligt om dr watch här på forumet så jag skulle inte köpa en ny eller beg hos honom.
 

DrDre

Patek
Typ någon random traderaauktion?
Tycker att det är lite oansvarigt att uttala sig så där på internet utan att ha några konkreta dåliga erfarenheter att redovisa. Klockan är från 2011 så jag har svårt att tro att den är hårt polerad.

Jag håller med dig. Att göra sådana svepande uttalanden är inte särskilt lämpligt. Om man ska uttala sig negativt så bör dessa kommentarer baseras på tydliga fakta, helst självupplevda sådana. Aurum vet jag hade problem med något glas och han redovisade föredömligt tydligt med bilder hur han upplevt affären och gav därmed läsaren möjlighet att själv tolka situationen som uppstått. I övrigt har jag bara sett någon som fick en klocka som inte var samma som på bilden och därmed erbjöds att skicka tillbaka den men avstod.

Ang polering så är det nog oundvikligt att man säljer polerade klockor om man handlar med begagnade Rolex, vilka ibland kan uppåt 50 år och mer på nacken. Det ingår ju i servicen av en Rolex att den ska poleras.
 
Topp