• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TÄVLING - Hjälp: Ny klocka eller så bannar jag mig själv

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Eric Jajjamensan P skrev:
Davvan skrev:
Fan vad stökig du är EJMP......du är ju värre än en Hollywood fru....kan du inte bara vara som alla andra... ..vrid lite till på spargrisen......mainstreama dina krav och köp en Tudor Sub...håll truten..och var nöjd :D
Davvan! Äntligen! Trodde du dykt med en Tudor Sub med sladdrig två-vägs-bezel och strukit med. Har haft min Tudor, blev inte galen. Men kul att höra från dig. Men värre kan du ;D


En Tudor....psssss....inget att stoltsera med.....inte kul att ligga första gången heller....men femte gången börjar man ju uppakatta det.....påt ba igen din persiljeflykting.....skäms :)

Detta va det bästa jag hade....visst är det tragiskt....men vi är ju NBFs...och gammalt groll är ju bannlyst här.....riktigt lökigt.........dags att byta ut patronaget....
 
Stort tack för alla tips

Ja vad kan man säga. Många bra tips. Så nu har jag hittat tre guldklimpar som ligger inom räckhåll. Bara en stämmer med alla mina skallkrav, men hej sådant är livet. Det viktigaste är att slippa den förmenta vridringen. Behöver inte skruva på en sådan på något år eller så.
Så nu ska jag vrida och vända på det lite men en av följande skall inhandlas. Here goes. Till dagen rangordnade från hetast till het. Men det är just idag.
Bell-Ross-Vintage-Original-Black.jpg

Ny bekantskap. Den har allt jag är ute efter. Det är i mångt och mycket den Sinn jag inte vågar köpa pga att den är för liten. Stort tack till Oscarponken som fattade precis allt jag var ute efter.

DSC_8302.jpg

Okänd för mig. Ser helt 100%-ig ut... Men vågar jag 38mm. Det är om något detta den faller på. Tack _jonte för mycket spännande tips!

oris1.jpg

Mindre än jag siktat på och med krono. Men denna har varit så frestande många gånger förr. Ska det bli vi till sist. Undrar om Spencer har sin i valvet än? Tack Joberman!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: Stort tack för alla tips

Eric Jajjamensan P skrev:
...Undrar om Spencer har sin i valvet än? Tack Joberman!

Jag tror att han har den kvar. Maila honom ett skambud efter 22 i morgon då han är lite fredagsfull och på gott humör.

Camo00 skrev:
Tack för tacket, men mitt förslag var en Hamilton Jazzmaster... :smile:

Ett tack är alltid ett tack, även då man inte förtjänat det :)
 

Ricrob

Patek
Våga tänk lite nytt nu Eric!

B&R är ju typ precis som allt gammalt du haft (tänker Glycine) och det är därför den hamnar på "hetast" eller hur, handen på hjärtat?

Vänd på listan, satsa på Chronorisen och Jobers tips om att ringa och flåsa Spencer i örat i morgon kväll, för den är FIN, och känns maffig trots 40(?) mm! Heja heja heja!
 
daviden skrev:
Vad i helv... Dissar du Orisen?
Ingen diss, men ingen expresshiss heller. Har haft en BC3 40mm:ers en gång i tiden. Detta är en förnyad version som jag gillar skarpt, men nja. Inte bland övriga kandidater. Men jag tackar och bugar. Du verkar svårt het på Oris? Då skulle du höra lite hur snacket inför nästa Passaround går ;D !!!
 
Re: Stort tack för alla tips

JoberMan skrev:
Eric Jajjamensan P skrev:
...Undrar om Spencer har sin i valvet än? Tack Joberman!

Jag tror att han har den kvar. Maila honom ett skambud efter 22 i morgon då han är lite fredagsfull och på gott humör.

Camo00 skrev:
Tack för tacket, men mitt förslag var en Hamilton Jazzmaster... :smile:

Ett tack är alltid ett tack, även då man inte förtjänat det :)

HUR full och HUR glad brukar han bli?
 
Ricrob skrev:
Våga tänk lite nytt nu Eric!

B&R är ju typ precis som allt gammalt du haft (tänker Glycine) och det är därför den hamnar på "hetast" eller hur, handen på hjärtat?

Vänd på listan, satsa på Chronorisen och Jobers tips om att ringa och flåsa Spencer i örat i morgon kväll, för den är FIN, och känns maffig trots 40(?) mm! Heja heja heja!

Hmmm, det verkar finnas en del kärlek för den där rackaren här. Kan inte vara helt oförtjänt eller?
 

Ricrob

Patek
Eric Jajjamensan P skrev:
Ricrob skrev:
Våga tänk lite nytt nu Eric!

B&R är ju typ precis som allt gammalt du haft (tänker Glycine) och det är därför den hamnar på "hetast" eller hur, handen på hjärtat?

Vänd på listan, satsa på Chronorisen och Jobers tips om att ringa och flåsa Spencer i örat i morgon kväll, för den är FIN, och känns maffig trots 40(?) mm! Heja heja heja!

Hmmm, det verkar finnas en del kärlek för den där rackaren här. Kan inte vara helt oförtjänt eller?
Nej, känn på den innan du gör ngt dumt! Det är riktig kärlek faktiskt och för min personliga del är det bara storleken som stod/står imellan men jag är ju som jag är... (tjock) :lol:
 

Ricrob

Patek
Spencer66 skrev:
Inte speciellt då han har en två veckors hemma..
Så du menar att den lilla detaljen stoppar dig från att ta en tuta när fredagen kommer... Nääääduuu!
En annan femma kan vara att det blir bråttom att ringa efter 22 när stänkaren tagit och innan 22:15 när du däckat på soffan! ;)
 

F-L-P

Panerai
Har helt missat den här tråden.

Kastar in ett par Lum-tec såhär i sista sekund:

Volfram, tungt o fint med full lume tavla (vilket ju iaf uppskattades på sinnen), och 44mm och nästan 1,5 hekto. 990 dollar länk o skit ingår.
843603d1349805166-fs-lum-tec-tungsten-m7-full-lume-rare-full-set-extras-img_1626.jpg


Det gula bandet ser förjävligt ut men finns bättre kombos i annonsen.
http://forums.watchuseek.com/f29/fs-lum-tec-tungsten-m7-full-lume-rare-full-set-extras-758351.html

finns liknande i PVD här: http://forums.watchuseek.com/f29/fs-lum-tec-m51-clear-w-extras-758774.html och här http://forums.watchuseek.com/f29/fs-ft-reduced-lum-tec-m50-mint-3-weeks-old-759383.html

/F-L-P
 

dinkan

Breitling
En Tissot Visodate, funkar som kostymare och till vardags, ca 5000 lusidorer, har bl a en själv, får mycket handledstid.
 
Topp