• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tänkte fira jämna nummer med en liten tävling!

Ricrob

Patek
5k poster och på pricken 6,2k likes (mm, who cares about likes anyway..?) måste ju firas på ngt sätt eller hur?!

Priset har jag inte plockat ihop än, så det vettefaen vaf det blir men ngt klockrelaterat såklart!

Tävlingen då..? Jag var på bio igår och såg American Hustle. Riktigt bra film och fantastiska rollprestationer tycker jag men tyvärr föll den på två saker. Det ena är att den släppts så nära inpå Wolf of Wallstreet och hur mycket man än försöker, så kunde jag inte låta bli att jämföra dem (jag vet, 70 och 80-talet ska inte jämföras) och det är inte till AH's fördel. Det andra var att de lyckats sabotera en klockporrfilm med en dundertabbe. Tabben är redan luftad i en annan tråd men hej, det är min tävling. ;)

Så, den första som skriver i tråden vilken tabbe det är, vilken klocka på vems arm och varför är det en tabbe kan förvänta sig ett pris i brevlådan eller i handen framöver. Kööööör!
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En GMT-C som inte fanns då filmen utspelade sig :)


Stoddard Thorsen wears a Rolex 116718 GMT Master II wristwatch, which was first manufactured around 2010.

Edit: ändrade mig :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Struntar i tävlingen då den redan är klar, men skriver ändå eftersom du är så himla trevlig. Grattis då till de 5 o 6,5!
 

Ricrob

Patek
En GMT-C som inte fanns då filmen utspelade sig :)


Stoddard Thorsen wears a Rolex 116718 GMT Master II wristwatch, which was first manufactured around 2010.

Edit: ändrade mig :)
Louis CK's karaktär bär en 116718 trots att filmen utspelas på 70/80-talet. Grattis till 5k! :)
Ni två är de som svarat rätt men nu vet jag ju inte vem som var först..? Jag gissar på puonti och att k0ltrasten ändrade sig efter, vad säger ni?
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Ni två är de som svarat rätt men nu vet jag ju inte vem som var först..? Jag gissar på puonti och att k0ltrasten ändrade sig efter, vad säger ni?

Jag vet att jag tänkte på klockan när jag såg filmen och att jag tyckte det var kul att det var Louis CK. Jag har för mig att jag tyckte jag var först med att nämna både vem och rätt ref när jag såg tråden men skriver det inte i sten. Lämnar över domslut till den enväldige (?) domaren Ricrob. Let the battle commence ;)
 
Topp