• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tänkte köpa en vardagsklocka åt pappa, kom med tips!

Som rubriken säger så tänkte jag köpa en lite vettigare klocka åt pappa än hans nuvarande från Ur & Penn eller var han nu hittade klockan. Det ska vara en vardagsklocka och funka bra att ha på sig när han jobbar med huset eller i trädgården. Trädgården är hans stora intresse så lite skit och vatten ska den tåla.

Önskemål:
- boett i stål
- 37-39 mm är nog lagom stort
- vit eller silvrig urtavla
- ha länk
- analog
- datum
- tåla vatten från vattenspridare, under vattenkran etc
- plastglas är nog att föredra
- quartz är nog att föredra men automatisk funkar också
- pris upp till 10k, men helst runt 5k

Har ni några bra förslag? Tack på förhand!

En praktisk input som de flesta av oss kommer till!
Vet inte hur gammal din pappa är men fundera på hur och om han använder läs-glasögon vid vissa tillfällen.
Behöver man läsglasögon så kanske en "liten" klocka jävlas lite mer med informationen om man står och jobbar och vill se tiden.
En hyfsat "ren" urtavla, tex vit, med visarna i svart kan vara det som behövs...

Certina DS1. Finns både quartz och automat tror jag, verkar väldigt vettiga, enda som jag tycker är tråkigt är att deras powermatic urverk har lägre slagfrekvens än dom vanliga etorna

Tillbaka
Topp