• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Täthetsservice?

• Trådstartare Deleted member 6965
  • Start datum
Bumpar denna tråden lite. Behöver man göra täthetsservice på en Rolex under garantin (5 år)? Har en sub som precis fyllt 3 år så vet inte om det är dags. Kan tillägga att jag inte badar med klockan, men den tvättas ju under rinnande vatten ganska ofta.

Bumpar denna tråden lite. Behöver man göra täthetsservice på en Rolex under garantin (5 år)? Har en sub som precis fyllt 3 år så vet inte om det är dags. Kan tillägga att jag inte badar med klockan, men den tvättas ju under rinnande vatten ganska ofta.

Nej det tycker jag inte behövs, gör en trycktest om du tänker bada med den.

Vad står det i manualen?

Bada på, jag hade inte brytt mig om att göra trycktest på en 3 år gammal sub. Kanske om 3 år till kan du börja med det.

Nu blommar det i fasters hatt. Du är ett troll och har lyckats få med dig ett antal skribenter. Du måste ju fatta att du inte kan diska med en dykarklocka. Diskmedlen kommer att äta upp alla gummipackningar och länkar.

Klart som fan att man kan bada med en dykarklocka. Vart är världen på väg?

Jag har nyligen köpt en Rolex 114270 som är oservad, det är en D-serie utplockad 06.
Jag borde väl våga tvätta av klockan i rinnade vatten utan att trycktesta den innan?
Fattar att jag kanske inte bör bada med den, men 30sek under kranen borde den väl tåla?

Jag har nyligen köpt en Rolex 114270 som är oservad, det är en D-serie utplockad 06.
Jag borde väl våga tvätta av klockan i rinnade vatten utan att trycktesta den innan?
Fattar att jag kanske inte bör bada med den, men 30sek under kranen borde den väl tåla?
Varför inte ta det säkra före och trycka den? Tar ju 1 minut hos ad tex :)

Du kanske inte behöver ha den under rinnande vatten om du nu är osäker innan provtryckning. Tvätta av den med tex. en fuktad tandborste om du nu prompt måste tvätta den innan du provtryckt den.

Du kanske inte behöver ha den under rinnande vatten om du nu är osäker innan provtryckning. Tvätta av den med tex. en fuktad tandborste om du nu prompt måste tvätta den innan du provtryckt den.

Till historien hör att jag pluggar på annan ort och i den här staden är väl Ur&Penn den närmsta man kommer en urmakare haha. Tänkte lämna in den för service hos RSC när jag kommer hem till min hemstad London i sommar. Kände att det va onödigt att lägga tid och pengar på att trycka den när den ändå ska servas om ett par månader.

Till historien hör att jag pluggar på annan ort och i den här staden är väl Ur&Penn den närmsta man kommer en urmakare haha. Tänkte lämna in den för service hos RSC när jag kommer hem till min hemstad London i sommar. Kände att det va onödigt att lägga tid och pengar på att trycka den när den ändå ska servas om ett par månader.
Finns ingen stjärnurmakarna i närheten då? Dem kan trycktesta för 100-150 kr :)

Varför känner du att du måste tvätta klockan under rinnande vatten innan det? Kan du inte torka av lite med en trasa om den är skitig?

Tillbaka
Topp