• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling - 1000 inlägg

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Oj, vad tiden (och inläggen) går fort när man har roligt. Jag har inte hängt på KS så värst länge, men det har varit otroligt lärorikt och tillfört ytterligare en dimension till mitt klockintresse.

Fler klockor har passerat klockhyllan bara det senaste året än under samtliga levnadsår dessförinnan.

Tydligen finns det en tradition att tävla om något när man når ett visst antal inlägg. (Pizza-grejen missade jag dock totalt)

Jag har tänkt lite annorlunda. Det här blir inte en ren kunskapstävling, utan mer av en gissningslek med möjlighet till vissa logiska slutledningar.

Tävlingen som härmed utlyses är: Gissa vad det är för klocka jag kommer att få hem inom kort! För att bjuda på den första ledtråden länkar jag till den här tråden:

https://klocksnack.se/index.php?threads/Ingen-minns-en-fegis-(kan-bli-en-paketöppning).23145/

Och en tråd är ju värdelös utan bilder, så jag vill att ni lämnar bidrag både med refnr i text, och med en schööön bild på klockan ni gissar på. Först rätt svar vinner, och vinnaren dras när klockan har anlänt. (Så tävlingstiden är lite flytande, men jag gissar/hoppas på ca en vecka)

Förstapris är 500:- insatta till KS insamling hos BCF. Och det är inte omöjligt att det kommer att delas ut såväl tröstpris som stilpoäng. Det beror helt på ert engagemang i tävlingen! :)

Så, återigen, stort tack för den här tiden alla fellow KS:are och särskilt tack till alla admins som håller koll på den berömda musikaliteten. Det här var bara början! :)

Nu kör vi!

/Robert
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Bara två gissningar? Och även om det är bra gissningar baserat på tidigare poster så är det dessvärre fel.

Jag har fått information om att min klocka kommer att skickas idag eller imorgon, så ni har fortfarande chansen att vinna!

Jag kan bjuda på en till ledtråd... "P9000"... Lurigt...
 

frere

Audemars
2-Faktor
562
Panerai-Luminor-Base-Titanium-PAM-562-Crown-Open-620x930.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Ja, just det! Hade ju pinsamt nog glömt den här tråden. Det var väl egentligen ingen som vann. Så Olle Björk tackar mig - och ingen annan - för mitt bidrag... ;) 500:- insatta till KS insamling! Tack alla admins och eldsjälar för ett grymt forum!
 
Topp