Fantastiskt kul att du går i dessa tankar!
Ringstorlekar ett aber och som många säger många faktorer som spelar in. forn, modell, bredd osv osv. Inte minst att ha en baktanke att det ska passa Ihop med senare kommande vigselring också!
Att hon är för ”vettig” för att välja samma ring som du har skapat är kanske nått vi kan jobba med. Aldring upplevt det som ett problem att det är ”för mycket diamanter” när man väl står där
men jag förstår din oro. Be guldsmeden inte prata priser? Skulle rekommendera att gå till en vettig guldsmed istället för att köpa så specifikt på nätet. Det är inngen större prisskillnad har jag märkt.
Ett annat tankesätt är att faktiskt lyssna på henne vad hon vill ha för ring. Det är ändå hon som ska ha den på sig varje dag framöver..
Men nog om mina små tankar.
Pratiska lösningar:
Ringar går att ändra ganska mycket. Bara man är tydlig med guldsmeden att dom måste kolla så att eventuella stenar sitter fast sen. Ska det va stenar hela vägen runt blir det lite problem men jag föreställe mig, helt efter egen fantasi, att så inte är fallet här.
få henne att lägga handen på ett rutigt papper och fota?
gör ”konst” hemma med gipsgjutningar av händer?
säg att du läst en sak på ett forum (här) att nån påstår att handleden omkrets motsvarar diametern på ett finger och insistera på att provmäta för att se om det stämmer på er också. måste mäta alla fingrar såklart...
långsökt lösning:
hitta en kompis med 3D-printer och skriv ut lite olika storlekar och pröva ”som en kul grej”.. inte optimalt men alltid nått.