• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag Heuer Carrera utan warranty card, köpvärt?

Phla

Breitling
Hej,

Jag har hittat en Tag Heuer Carrera i London till ett väldigt bra pris på www.watchfinder.co.uk, ett företag som säljer klockor i andrahand. Klockan kommer endast med boxen och utan orginal warranty card, däremot erbjuder Watchfinder ett äkthetsintyg. Vad är er syn på detta, går det att lita på Watchfinders äkthetsintyg?
Har ni några tips på vart det går att få trovärdiga äkthetsintyg i Stockholm?
Tacksam för svar, är osäker på om jag är blåögd som köper en klocka utan papper och bara en box.
Mvh,
Philip
 

TheOrchestNum1

Breitling
Konstigt att de har lådan men utan warranty card. Jag tycker du ska göra research på företaget för att hitta mer info om de, kanske lite recensioner osv. Om det verkar legit tycker jag du ska köpa den. I övrigt är detta något man alltid ska göra när man köper klockor från nätet/utomlands. Det kan bli lite knepigt att sälja vidare klockan sen om du inte har warranty card utan endast Watchfinders egna. Följ mina råd och lycka till!
 

JohnDoe

Rolex
Om klockan är rätt ny (<5 år) så vill man helst ha alla originaltillbehör som cert etc. Är den äldre så får man väl bedöma från fall till fall. Alltid lättare att sälja fullset.
 

Phla

Breitling
Tacksam för svar @TheOrchestNum1 och @JohnDoe
Klockan är 5 år gammal, jag har köpt den efter att gjort research på Watchfinder - dom verkar helt legit. Men har bokat ett äkthetsintyg hos Kaplan för att säkertsälla det, förhoppningsvis hinner jag få detta innan deras retur policy löper ut.
Vad är er syn på ett äkhetsintyg från t ex Kaplan, kan det väga upp vid en framtida försäljning? (kanske är ett "krav" att ha det)
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Jag skulle inte oroa mig för att klockan inte skulle vara äkta från watchfinder, men avsaknaden av cert borde speglas i priset.
Värderingsintyg från Kaplans ger mycket lite eller ingen effekt vad gäller värdet i min bok, inte i närheten av vad avsaknaden av avsaknaden av cert gör i alla fall.
 

JohnDoe

Rolex
Tacksam för svar @TheOrchestNum1 och @JohnDoe
Klockan är 5 år gammal, jag har köpt den efter att gjort research på Watchfinder - dom verkar helt legit. Men har bokat ett äkthetsintyg hos Kaplan för att säkertsälla det, förhoppningsvis hinner jag få detta innan deras retur policy löper ut.
Vad är er syn på ett äkhetsintyg från t ex Kaplan, kan det väga upp vid en framtida försäljning? (kanske är ett "krav" att ha det)
Allt går att förfalska, klockor, cert, boxar mm så det egentliga värdet av diverse intyg kan alltid diskuteras. Dock finns en bra sak med värderingsintyg från Kaplans eller andra godkända värderare. Om din klocka blir stulen så blir det mindre problem med försäkringsbolaget.
 
Topp