• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tag Heuer-service

Colmander

Basic
image.jpg
har kommit över ett litet fynd i form av en Tag Heuer WAB1120 Aquaracer Quartz som jag tänkte skicka på service.

Klockan ser bra ut men bezel är speciellt sliten och den har uppenbarligen varit en daily beater.

Jag har kollat med Skövde och de gör polering batteribyte översyn etc. (Full service) För 2000kr+frakt.

Ukwatchrepair som verkar vara högt rekommenderade här på form ska ha 270£+Vat för en refurbish.

I ingen av dessa ingår ny bezel insert utan kostar 1000kr till.

Frågan är, ni som vet, är servicen och poleringen i Skövde inärheten av UKwatchrepair samt vad gör ni med en sliten bezel, är det bara att betala och se glad ut? :)

Har svårt stt tro att nån är bättre på TH än urteknik. Vet att många AD skickar sina klockor till skövde.

Jag har också haft min vintage Heuer 1000 på service hos Duncan Potter på Genesis Watchmaking i England. Bra arbete och bra pris men det lite konstiga var att han inte skickar paket till utlandet så jag var tvungen att låta det gå via en kompis i England
Heuer 2.jpg

Har bara gott att säga om urteknik. Trevliga kunniga urmakare och bra priser. Precis såna urmakare man ska stödja.

Senast ändrad:
@Hugii sry, men det kom lite andra klockköp och telefon mellan så här inte skickat iväg den ännu. Blir nog Skövde dock, känns enda som en bra deal med fullservice och puts för 2k. Är ju ingen jättekomplicerad klocka :)

Tillbaka
Topp