• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tag Heuer vs Tudor, min första klocka.

Två minst sagt grymma klockor! Hur du än väljer kan det inte bli fel.
Mitt råd är att gå till AD för att klämma och känna på badå för att själv avgöra vad du gillar bäst.

Annars som andra också nämt är Omega speedmaster professional ett grymt alternativ

Tycke o smak , Tag all the way, snyggare, tycker brand är på uppgående , Tudor lättmjölksmärke för mig, ingen attraktion alls. Horologiskt kan man disk bägge samt easy to flipp faktorn som måste räknas in , här vinner Tag, tror jag...

Båda är fina! Magkännslan dun får avgöra.
Du kan få köpa min om du vill ☺️

Bilagor

• 1C26AF45-E2D6-4F40-B7E5-A454C3ED8566.jpeg
    1C26AF45-E2D6-4F40-B7E5-A454C3ED8566.jpeg
    347.2 KB · Visningar: 53
Tufft val såklart! Hade nog val tudorn, lite förrvirrad kanske men helt klart nytänkande design! Sen gillar jag två subdials mer än tre :rolleyes:

Jag hade personligen gått på Tudorn då den i mitt tycke känns mest kronografig. Tag’ens vridning med 1-12 på tycker jag känns märkligt, mycket snyggare med en ordentlig kronografvridning :)

Jag hade personligen gått på Tudorn då den i mitt tycke känns mest kronografig. Tag’ens vridning med 1-12 på tycker jag känns märkligt, mycket snyggare med en ordentlig kronografvridning :)
Jag håller med dig där, ringen är snyggare på Tudorn.
Så nu va jag hos urmakarn igår och kände lite mer på klockorna, då plockade han fram en Autavia Jack Heuer.
Känns nästan lite som en kombination av dom båda
Den ihop med ett läderband lutar det åt nu.
Lim.jpg

Haha! Dyker in i tråden innan @yonsson hittat hit, och snor hans kommentar innan han hinner skriva den: "Du skulle lagt till en poll!"

Apropå ditt val av klocka, så tänker jag som så att du har jävligt bra smak. Bägge dessa är i mitt tycke bland de absolut bästa kronografsläppen på senare tid, och kan väl också ses som direkta konkurrenter i avseenden såsom nya likvärdiga urverk, pris, design etc.

Har själv Heuern på kamel sedan ett tag tillbaka. Är sjukt jävla nöjd med den, trots att den i ärlighetens namn är i största laget för min handled (16,5-17 cm). Mitt exemplar har gått ca. +1s/24h, så finns inget att klaga på vad gäller det nyutvecklade urverket, men givetvis får ju tiden utvisa detta. Personligen föredrar jag (av förklarliga skäl) Autavia framför BB Chrono, men med det sagt är den senare sjukt jävla fin. Pröva, och gå på magkänslan!

Min säger hej!

IMG_20171219_065148_534.jpg

Tillbaka
Topp