Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, sökte men hittade inte..!
Tycker dom är läckra och har varit lite sugen att köpa en. Var faktiskt och provade Clifton Moonphase nu under semestern i Mexico förra veckan.
Riktigt fin och välgjord modell. Armbandet höll dock alldeles för låg klass, kändes plastigt och billigt.
![]()
I min uppfattning är B&M ett klart undervärderat märke.
Jag har en semi-skeleton ur classima-serien som jag är kanon nöjd med, bild på den nedan. (övriga bilder skamlöst stulna från nätet)
Har också klämt ett flertal gånger på deras Capeland XXL dykare, en uddafågel med en fantastisk kvalitetskänsla.
En kompis hade en Riviera chrono som var riktigt grym. Finns en uppsjö varianter på Riviera men vissa är riktigt coola och har ett eget formspråk.
Som andra har sagt är andrahandsvärdet inte i paritet med kvalitén på klockorna. Köper man begagnat eller från gråhandlare internationellt innebär det mycket pang för pengen.
![]()
![]()
![]()
Spencer skrev:
Alla de tre är klart köpbara, den gula knep jag nära för ett par år sedan.
Puonti skrev:
Den här gillar jag! Någon som har sett en på riktigt eller rent utav äger en?
Den gula är grym. Man inser det inte förrän man har den i handen, måste helt klart upplevas live. Jag har också varit en hårsmån ifrån att klippa en...
Spencer skrev:
Föll bara på att den sista hann säljas.. Denna var det som fick upp mina ögon för Baume
Har den fast med vit tavlaDen här gillar jag! Någon som har sett en på riktigt eller rent utav äger en?
![]()
Är det ur Hamptonserien?
Kom att tänka på den här också, riktigt trevlig hi-tech design en vidareutveckling av Hampton-linjen
![]()
Har den fast med vit tavla
24K med taxback på 9%Såg att den kostar ny, 25.000 kr på Chrono24 ,vad var priset i Mexico ?

Älskar deras vintage kronograf (klickbar länk)
Men så är jag ju en vintage-kille har jag märkt mer och mer.![]()
Har den fast med vit tavla
Clifton, finns flera fina i den serien, bla med månfas, finns även en i guld med manuellt "in-house" verk som är riktigt fin dock för dyr.Snygg! Vad heter modellen?
Clifton, finns flera fina i den serien, bla med månfas, finns även en i guld med manuellt "in-house" verk som är riktigt fin dock för dyr.
Har du lagt upp fler bilder på dej är på KS? Är det svårt att hitta begagnade? Chrono24 hittar jag två "nya" på.