• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tankar om Baume & Mercier?

Camo00

Diamant
Som rubriken säger så letar jag efter erfarenheter av och synpunkter på Baume & Mercier. Vad vet Ni om märket och urverken? Vilka modeller är schyssta? Nån som äger/ägt nån? :)

Tycker dom är läckra och har varit lite sugen att köpa en. Var faktiskt och provade Clifton Moonphase nu under semestern i Mexico förra veckan.

Riktigt fin och välgjord modell. Armbandet höll dock alldeles för låg klass, kändes plastigt och billigt.

BAUME-ET-MERCIER-CLIFTON-10055-FOCUS-1.jpg

Hej,

Jag har ägt en basic Hampton med Quartzverk. I min mening var den riktigt fin, saknar den ibland.
Länken kändes väldigt solid och ljudet från länkbitarna när dom "stötte ihop" var riktigt härligt. Finishen överlag var bra tycker jag. Jag sålde den en riktigt ordentlig förlust.

Vill dock understryka att jag inte har någon vidare erfarenhet av att hantera high-end klockor, så mitt omdöme är utan jämförelse.

Må väl,
Philip

Har ingen erfarenhet av märket som sådant men tycker de utseendemässigt har några schyssta modeller. Vill minnas att någon hade en öppningstråd av modellen Clifton i guld men jag har aldrig sett den på forumet sen dess.

Tycker dom är läckra och har varit lite sugen att köpa en. Var faktiskt och provade Clifton Moonphase nu under semestern i Mexico förra veckan.

Riktigt fin och välgjord modell. Armbandet höll dock alldeles för låg klass, kändes plastigt och billigt.

BAUME-ET-MERCIER-CLIFTON-10055-FOCUS-1.jpg

Såg att den kostar ny, 25.000 kr på Chrono24 ,vad var priset i Mexico ?

I min uppfattning är B&M ett klart undervärderat märke.
Jag har en semi-skeleton ur classima-serien som jag är kanon nöjd med, bild på den nedan. (övriga bilder skamlöst stulna från nätet)
Har också klämt ett flertal gånger på deras Capeland XXL dykare, en uddafågel med en fantastisk kvalitetskänsla.
En kompis hade en Riviera chrono som var riktigt grym. Finns en uppsjö varianter på Riviera men vissa är riktigt coola och har ett eget formspråk.
Som andra har sagt är andrahandsvärdet inte i paritet med kvalitén på klockorna. Köper man begagnat eller från gråhandlare internationellt innebär det mycket pang för pengen.

5111299186_573ac876be_o.jpg

252907d1264884136-%2Asold%2A-baume-mercier-capeland-xxl-dive-watch-photo-7-.jpg

IMG_9813.jpg

I min uppfattning är B&M ett klart undervärderat märke.
Jag har en semi-skeleton ur classima-serien som jag är kanon nöjd med, bild på den nedan. (övriga bilder skamlöst stulna från nätet)
Har också klämt ett flertal gånger på deras Capeland XXL dykare, en uddafågel med en fantastisk kvalitetskänsla.
En kompis hade en Riviera chrono som var riktigt grym. Finns en uppsjö varianter på Riviera men vissa är riktigt coola och har ett eget formspråk.
Som andra har sagt är andrahandsvärdet inte i paritet med kvalitén på klockorna. Köper man begagnat eller från gråhandlare internationellt innebär det mycket pang för pengen.

5111299186_573ac876be_o.jpg

252907d1264884136-%2Asold%2A-baume-mercier-capeland-xxl-dive-watch-photo-7-.jpg

IMG_9813.jpg

Alla de tre är klart köpbara, den gula knep jag nära för ett par år sedan.

Har en som jag köpte ny. Genomgående väldigt bra kvalitetskänsla. Viklås, bra skinn, grym tavla med fina detaljer. Men som sagt. Kasst andrahandsvärde... :)

Har tyvärr aldrig sett någon live, men jag tycker flera modeller ur Clifton-serien verkar riktigt schyssta. Hade varit kul att testa och klämma på någon.

Jag är torsk på B&M. Har en Classima. Trevlig design och ok kvalitet. Begriper inte varför det är så dött i Sverige. Proffsigare agenter utanför Norden? Det känns inte som att Product Line som är agent verkar anstränga sig. Det är ju färre butiker för varje år som säljer. Visst kan det vara ett trick i primesegmentet att avsiktligt ha få återförsäljare,men där är ju inte B&M. Även om de marknadsför det. Tryck ut mer klockor på marknaden , så kommer det att ge sig. Just nu är det ju billigare att elda upp pengar än att köpa B&M nya. Tappar förfärande i värde. Vi är några få fan i Sverige, kan man förstå av forumet, men vi undrar om B&M har givit upp Norden eftersom de inte byter agenter. Märket förtjänar bättre support.

Tillbaka
Topp