• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar om Baume & Mercier?

babanker

Panerai
Hej,

Kapar tråden lite. Är det någon som klämt på deras Shogun? Den tilltalar mig på något konstigt sätt. Tänker dock att den är för liten för sin design?

(Ursäkta att jag inte postar bild, min skitnokia vill inte).

Må väl,
Philip
 

Joergen

Omega
Det hör ju till god ton att lägga upp foto. Här kommer Classima. Kul att se att av 3000 medlemmar verkar vi vara 30 promille som är hooked på B&M. Tror att Baume & Mercier har lite att jobba med i Sverige. Nästan förbluffande uselt. Tror att det är fler som är entusiaster Festina ;).
 

Joergen

Omega
image.jpg
nu kanske jag lyckades ladda upp.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    258.1 KB · Visningar: 73

Knight

Cartier
Jag bumpar denna en aning då jag precis har upptäckt varumärket och deras Capeland-serie. Jag var helt insnöad på att handla något för 20-30', men efter att ha surfat runt här ett antal timmar så inser jag att budgeten börjar krypa uppåt.. Helt plötsligt tittar jag på IWC och Zenith i nytt.. Jag förstår att detta är fullt normalt och att jag inte behöver uppsöka en läkare? ;)

Hur som helst, Capeland-kronograferna såg ju riktigt trevliga ut på bild! Modellen nedan är 42 mm och har ett ETA 7753. De hade några andra trevliga färgscheman också, men dessa verkar alla vara 44 mm vilket jag får anse vara för stort för min smak. Nåväl, denna måste jag genast prova hos AD.

Capeland-10082.jpg
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Min första riktiga klocka var/är en Baume & Mercier Capeland. Har varit grymt nöjd med den och tycker den står sig väl mot övriga premium tillverkare. Dock tycker jag de designmässigt varit lite ojämna, fast nu på senaste tiden har det kommit några riktigt fina ex Clifton. Vill man ha något som inte är så vanligt och alla känner igen, så rekommenderar jag starkt.
Här en bild på min keeper (sorry för usel mobilbild)
image.jpg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Även jag har ägt en B&M som jag köpte ny från tyskland för vrakpriset 14 k men ändå sålde med förlust till 10 k när den var tvungen att lämna.
DSC_0424.JPG
 
Topp