• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tappat klocka?

Micke77

Breitling
Många av er äger en eller flera överlag värdefulla klockor, så min fråga är ifall ni nångång råkat tappa eller på något annat vis bli av med någon klocka och hur det gick till?

Själv var jag väldigt nära att tappa en dykklocka under en dyktur. Ärmen på torrdräkten trycktes ihop av vattentrycket varpå remmen blev för lös. Kan bara föreställa mig hur jävligt det hade varit ifall det hade varit frågan om en dyr klocka och den försvunnit. :(
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Tappade bort en swatch som jag fick tillbaka efter någon vecka. Den tickade men glaset var sprucket o repigt. Förmodligen påkörd av bil då jag slarvade bort den i ett garage.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Tappat bort en klocka, inte jättedyr men inte billig heller somhade nypris cirka 5000 en gång på fyllan. Jag la klockan i min ryggsäck med tanken att den är tryggare där med mindre risk för borttappning eller glaskrossning. Visar sig att jag tappade bort hela ryggsäcken istället :facepalm:

Kvarglömd vid nån parkbänk under färden hem :p
 

Sond

Patek
Under en singelperiod glömde jag en fin Omega Seamaster hos en tjej jag umgicks lite med. Tyvärr var det precis i uppbrottet så jag ville inte krångla för mycket när hon sa att hon inte hittade någon klocka hos sig.

Jag glömde också en gång en klocka på ett hotellrum i Paris. Även det en Omega. Trots att jag kom på det i taxin till flygplatsen och ringde fick jag aldrig tillbaka klockan. Vad gäller hotellklockan så hade jag två klockor med mig och hade den andra på armen. Medan den första var ett supermisstag, lämnade lägenheten utan någon klocka alls på armen.
 

Akerhage

Cartier
Haha, va? Du ville inte krångla? Jag hade åkt tillbaks till lägenheten där hon bodde o krävt få leta efter den isf. Tjänade hon sig en go hacka iaf =)
 
Topp