• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tavelbyte OQ.

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag funderar lite på att byta tavla i min OQ. Blåtavlade klockor är jäkligt hett, men då jag verkligen trivs med min uppsättning som jag har nu, kan jag inte köpa någon blåtavlad klocka då mottot är en in/en ut.
Varför då inte hotta upp Oysterquartzen och byta den silvriga sommartavlan mot lite blått höstmörker?

Tar gärna emot tips, råd och info om detta. Vart får jag tag i tavla (VRM?), cirkapris samt vilken urmakare kan/vill tänkas utföra det (Rob. E?) ?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag funderar lite på att byta tavla i min OQ. Blåtavlade klockor är jäkligt hett, men då jag verkligen trivs med min uppsättning som jag har nu, kan jag inte köpa någon blåtavlad klocka då mottot är en in/en ut.
Varför då inte hotta upp Oysterquartzen och byta den silvriga sommartavlan mot lite blått höstmörker?

Tar gärna emot tips, råd och info om detta. Vart får jag tag i tavla (VRM?), cirkapris samt vilken urmakare kan/vill tänkas utföra det (Rob. E?) ?
Ringde du Rob och kollade om de kunde beställa hem en tavla?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag såg din annons på VRM. Du ber om mail men din adress syns inte i annonsen som den ska (den brukar väl dyka upp när markören förs över ditt namn). Bara så du vet.

Man får väl inte visa e-post i WTB. Då måste ev. säljare skriva i tråden och man undviker de värsta skojarna som kan kontakta offret direkt.

Och på tal om blå tavla till OQ. GRYMT!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Nej, inga mail i WTB. På min dator kommer jag direkt in i mailprogrammet då jag trycker på någons nick. Kanske inte funkar på mitt. Nåja, har fått svar och mailat den snubben. Får se om det bär frukt.
 

Andrew

Cartier
Man får väl inte visa e-post i WTB. Då måste ev. säljare skriva i tråden och man undviker de värsta skojarna som kan kontakta offret direkt.

Och på tal om blå tavla till OQ. GRYMT!

Det stämmer att du inte får visa men som jag skriver går det att se mailadressen ibland när du för markören över användarnamnet vilket jag tror var meningen i Easy riders annons.

Jämför Easy riders WTB-post med svaret från tuscanyrose. För du markören över da real jjb in NYC dyker hans mailadress upp.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Det stämmer att du inte får visa men som jag skriver går det att se mailadressen ibland när du för markören över användarnamnet vilket jag tror var meningen i Easy riders annons.

Jämför Easy riders WTB-post med svaret från tuscanyrose. För du markören över da real jjb in NYC dyker hans mailadress upp.
Ah sorry, läste slarvigt och förstod vad du menade nu. Easys adress kom inte upp nej.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Fått ett erbjudande om denna, vad tycker ni? Känns som ett no go för mig då jag vill ha en felfri. Är "starburst" mögel?

63PI4iG.jpg
 
Topp