• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tedlapidus

TJ Mackey

Omega
Köpt en omega av Marchow ( @tedlapidus ). Allt gick smidigt och klockan skickades samma dag som betalning genomfördes. Skick var enligt beskrivning. Enkel i kommunikation och 100 % goodguy.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Köpt en Tudor f2f av @tedlapidus, mycket trevlig herre och smidig att göra affär med.
Har bara gott att säga, rekommenderas!
Edit:
Sökte tidigare en Tudor GMT, blev kontaktad av tedlapidus då han hade en sådan att sälja mig.
Jag åker en bra bit för att hämta upp klockan han beskrev vara i nyskick.
När jag kommer hem ser jag att bezeln har en missfärgning i ytterkanten mellan 6-8 (se bild)
Detta nämns inte överhuvudtaget i våran kontakt med varandra, ett fel som ska nämnas. Inget snack om saken.
Nu är jag en person som sällan gnäller, jag tänkte att detta borde jag sett vid tillfället klockan hämtades, men i vilket fall som helst så borde man nämna det, vilket jag gjorde tydligt när den sedan såldes vidare av mig.
Detta uppstod med säkerhet redan vid produktionen av bezeln, inget som egentligen stör men inget som man heller missar vid ägande av klockan.

Fick ett gott intryck av @tedlapidus men det är nog på sin plats att be framtida köpare vara extra uppmärksamma på beskrivningen om något känns lite oklart.
20190913_151944.jpg

20190913_151906.jpg

20190913_151832.jpg
 
Senast ändrad:

Anteeks

Omega
Kan ej rekommendera @tedlapidus till någon. Säljer en icke-fungerande klocka och tar ej tillbaka den med hänvisning till "ej retur". Något som ej framkommer i annonsen att klockan skulle vara icke-fungerade.

Utöver ovanstående ljuger säljaren om andra detaljer:

"länk passar upp till 19,5cm" - blev snarare 17,5cm i verkligheten.
"fint skick" blev snarare "kraftiga repor/djupa hack".

Det säger en hel del om @tedlapidus som är beredd att ljuga och fördärva sitt rykte för 3500:-. Det är av större intresse att blåsa någon än att upprätthålla ett gått omdömme, enligt hans agerande.
 

Wiggo

Breitling
Har sålt en Tissot till tedlapidus på distans. Var påläst och en trevlig kontakt rakt igenom . Goodguy, gör gärna fler affärer i framtiden
 
Topp