• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tejptips.

Exxet

Guld
Någon som har bra tips på dubbelhäftande tejp? funderar på att hänga/tejpa upp lite vinyl (LP) på väggen,
men slippa ta fram slagborren, har gjort några konsoler i genomskinlig akrylplast som jag tänkte tejpa upp och ställa fodralet i.

En fördel är om det inte lossnar efter några dagar, det är en betongvägg med tapet, lite glansig sådan.

Tänkte att någon gjort något liknande och kanske vill dela med sig av sina erfarenheter :)

Någon som har bra tips på dubbelhäftande tejp? funderar på att hänga/tejpa upp lite vinyl (LP) på väggen,
men slippa ta fram slagborren, har gjort några konsoler i genomskinlig akrylplast som jag tänkte tejpa upp och ställa fodralet i.

En fördel är om det inte lossnar efter några dagar, det är en betongvägg med tapet, lite glansig sådan.

Tänkte att någon gjort något liknande och kanske vill dela med sig av sina erfarenheter :)
Absolut inget problem att få dem att sitta med tex tesas tejp, men det kommer bli omtapetsering om du tar bort dem.
Jag skulle kolla på Command kardborre från 3M istället.

Skulle ju även kunna använda något lim på tub.
Typ PL etc

Absolut inget problem att få dem att sitta med tex tesas tejp, men det kommer bli omtapetsering om du tar bort dem.
Dom skriver själva så här om borttagning -Fäster på alla typer av väggar, tänk på att tapeten eventuellt kan ta skada vid borttagning.-
och det kan man ju se som en friskrivning.

Njaaa, inte riktigt om man använder dessa: (om vikten är ok dvs)
Absolut, om det finns hängare.
Då blir det precis som Command kardborre, dvs att du får fram flärpen som man drar i för att få limmet att krackelera.
Fördelen med kardborre är att den funkar på släta ytor utan hängare. Finns hängare är det vilket som. Samma teknik, 3M var några år före Tesa med den.

@Exxet
Helt klart så. Brukar fungera, men finns inga garantier tyvärr.
Däremot är det 100% säkert att dubbelhäftande eller borrhål kommer orsaka märken.

Absolut, om det finns hängare.
Då blir det precis som Command kardborre, dvs att du får fram flärpen som man drar i för att få limmet att krackelera.
Fördelen med kardborre är att den funkar på släta ytor utan hängare. Finns hängare är det vilket som. Samma teknik, 3M var några år före Tesa med den.

@Exxet
Helt klart så. Brukar fungera, men finns inga garantier tyvärr.
Däremot är det 100% säkert att dubbelhäftande eller borrhål kommer orsaka märken.
Behövs ingen hängare. Istället för hängare så kör man direkt mellan ytor som skall fästas. You digg? :p

Nu spelar det nog ingen större roll med tapeten för om jag flyttar så ska det renoveras ändå, kommer i håg att när jag flyttade in sa
dom att jag kunde måla taket Svart med Röda väggar om jag kände för det :wideyed:

Behövs ingen hängare. Istället för hängare så kör man direkt mellan ytor som skall fästas. You digg? :p
Japp, men då kommer man inte åt flärpen man ska dra i.
Det är fördelen med kardborren, då man kan ta ner tavlan och dra i flärpen.
Använt 3M i drygt tio år och Tesa de tre de funnits. Olika bra på olika onråden.

Om du fäster alla vertikalt/horisontellt med flärpen utanför (pyte pyte utanför) så syns dem inte och går att få loss utan att skada :)
(försöker inte övertyga dig)

Om du fäster alla vertikalt/horisontellt med flärpen utanför (pyte pyte utanför) så syns dem inte och går att få loss utan att skada :)
(försöker inte övertyga dig)
Det kan man göra, men gömmer man den helt kan man lika gärna köra dubbelhäftande.
Kört en del med Tesas emblemtejp för fordonsindustrin. Den sitter bra den busen!

Jag använder ibland något kinesiskt från wish typ...

Screenshot_20220825-221020_Wish.jpg

Sitter som berget!

Tillbaka
Topp