Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skruvarna är inte fästa i något, stiftet ligger löst i länken. - Så det "ska" inte behövas.Varför har ni inte loctite på skruvarna som sitter i på undersidan av delen med armbandslåsknapparna? Det handlar om skruvarna som hindrar upplåsningsknapparna från att åka ut.
På mitt armband var en av de pyttesmå skruvarna halvvägs uppe, den andra hade börjat skruva sig uppåt.
Detta på en klocka som väl totalt har använts cirka 90 dagar, max, och då mycket lätt skrivbordstjänst. Detta hade jag inte förväntat mig av Seiko GS!
Nu får jag skruva i skruvarna själv och lägga till lite Loctite, ingen stor grej, men inget jag hade väntat mig av en helt ny klocka för så mycket pengar.
Undrar varför de inte längre har plana ytor på klockorna? Borde iaf kunna göras på deras dyrare GS? För dyrt?
Mest nyfiken, ingen kritik...
Skulle även vilja veta hur de tillverkar snowflake-tavor?
Jag tror tyvärr inte att någon med koll på det där kommer närvara imorgon men jag kan testa fråga.Regleras de billigare urverken över huvudtaget från fabrik? Dom har ganska generösa toleranser och klarar dom ofta med marginal, men det kan skilja en hel del mellan klockor av samma modell. Tänker främst på urverken upp till 6R15.
Radiosynk, GPS, kan man inte göra antenn/mottagare integrerad i armbandet för att kunna göra mindre boetter?
Jag tänker inte föreslå tekniska lösningar.Solceller... kan man integrera det i glaset istället för i tavlan?
Haha, det var inte min tanke, men jag skulle vilja veta om det är tekniska lösningar som dom funderat på?Jag tror tyvärr inte att någon med koll på det där kommer närvara imorgon men jag kan testa fråga.
Jag tänker inte föreslå tekniska lösningar.
De berättar inte om kommande lösningar eller kommande tekniska innovationer. Japanerna är väldigt stolta för vad de lyckats med men hemliga om framtiden.Haha, det var inte min tanke, men jag skulle vilja veta om det är tekniska lösningar som dom funderat på?