• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Telda kronograf, 37 mm, 50-tal, Venus 175 (Prisbump 17/3: 2,9k)

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Pris
2900kr
Returpolicy
Yes! Inom två dygn oavsett anledning. Du står för returfrakt och att klockan kommer tillbaka i samma skick.
Bilder Skickat
  1. Ja
Även om denna egentligen tickar många boxar så tickar den inte riktigt alla mina.

37 mm case med läckra former. Tyvärr också i det mindre attraktiva av material - belagt mässing.
Jag säljer ju så jag kommer så klart att hävda att det ger klockan precis rätt känsla och visar på att den har "levt". ;)
Så farligt mycket slitage är där ju inte heller.
Men det är givetvis upp till var och en och bedöma om man kan överleva att den inte är stål.
Ska vi fortsätta nämna eventuella tillkortakommanden så är väl minut- och timvisare lite väl minty fresh. Glaset har också små sprickor vid index 7-8.
Superfin tavla, däremot!
Läckert knubbig krona också. Oklart om det är original, men ballt ser det ju ut!

Dras upp fint och har lång gångreserv (inte mätt exakt).
Kronografen startar, stoppar och nollställer som den ska.
Den går dock ca 2 min per dygn för snabbt, så någon typ av översyn bör man kanske tänka på.
Verket är Venus-tillverkat, men jag har aldrig lyckats spika exakt kaliber. Närmast tillhands verkar dock Venus 175 ligga.

Kommer på ett rally-mocka i skogsgrönt.
Egentligen vill man kanske ha något lite mer tidsenligt, men y'know, det låg i lådan och är snudd på helt oanvänt.

F2F: Malmö/Lund-ish
Retur: Inom två dygn - oavsett. Köpare står för returfrakten.
Pris: 2 900 kr, skickad REK 3 200 kr, skickad REK
Bytes mot: Whatever, really. Hit me! Hellre gammalt än nytt. ;)


IMG_6415.jpg


IMG_6380.jpg


IMG_6381.jpg


IMG_6382.jpg


IMG_6397.jpg


IMG_6394.jpg


IMG_6395.jpg


IMG_6396.jpg


IMG_6398.jpg


IMG_6401.jpg


IMG_6403.jpg


IMG_6405.jpg



IMG_6392.jpg


IMG_6393.jpg


IMG_1266.JPG


IMG_1269.JPG


IMG_1272.JPG
 
Senast ändrad:
Topp