• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Terroristklockan...Casio F-91W

Någon som har koll på om man kan få tag på den med grön rand på något pålitligt sätt? Jag hittar bara på typ Amazon och litar ej på att de är äkta...
Jag har köpt mina från Creationwatches. Tull och moms tillkommer, men eftersom det handlar om ganska låga summor så svider det inte så mycket :)

Det är klart att världens mest sålda klocka måste ha sig en fin tråd! Har hört att det tillverkats mer eller mindre 3 milj ex om året sedan 1989.
Det var inte meningen att vara klock-snobb - men det slog mig nu att det kanske framstod så - jag har klockor för ett par hundra som är lika charmiga om inte mer än de som kostar tio gånger så mycket så jag har inga problem att förstå att också klockor som inte kostar en månadslön skänker innehavaren glädje. :)

Det var inte meningen att vara klock-snobb - men det slog mig nu att det kanske framstod så - jag har klockor för ett par hundra som är lika charmiga om inte mer än de som kostar tio gånger så mycket så jag har inga problem att förstå att också klockor som inte kostar en månadslön skänker innehavaren glädje. :)
Haha, nej då! Kan varmt rekommendera att testa F-91W, de är riktigt härliga. Och även om jag har klockor som kostar 300 gånger så mycket så kan jag ändå glädjas då de åker på 😊

Det jag var nyfiken på var varför just denna Casio blivit så het, de måste ha tillverkat hundratals olika modeller genom årtiondena menade jag.
Mycket bra fråga. Jag skulle gissa på att det handlar om tillgänglighet. Casio hade ju i flera år redan tillverkat klockor i ungefär samma utförande så den biten var inget nytt. W-59 som är väldigt lik släpptes ju till och med samma månad som F-91W, säljs än idag, men är inte ens i närheten av lika populär. I mitt tycke är den till och med lite bekvämare, men det säger vi inte i denna tråden 😇

Mycket bra fråga. Jag skulle gissa på att det handlar om tillgänglighet. Casio hade ju i flera år redan tillverkat klockor i ungefär samma utförande så den biten var inget nytt. W-59 som är väldigt lik släpptes ju till och med samma månad som F-91W, säljs än idag, men är inte ens i närheten av lika populär. I mitt tycke är den till och med lite bekvämare, men det säger vi inte i denna tråden 😇
Tack för ett bra svar, då har jag lärt mig ngt nytt idag - det är inte varje dag. ;)

Tack för ett bra svar, då har jag lärt mig ngt nytt idag - det är inte varje dag.;)
F-105W är en bra contender om du ska anskaffa en. Den har bättre bakgrundsbelysning och är lite större men ej mycket tyngre!
Måtten för natoband kan dock skilja sig mot F-91w, chrome A158/168 och de andra snarlika.
Jag tycker man ska skaffa natoband direkt, ett som man vill ha och som passar. Därför att resinarmbandet håller inte alls länge.

Kul att den här tråden vaknat!

Watches of espionage på insta la upp en f91w i sin story. In på amazon o beställde två stycken direkt, även fast jag har en gammal hemma redan. Aja ny o fräsch och tjejen får en. Hon diggar den också. Två klockor för 400ish kr. Inget o klaga på 😁👌

Woes bild.
IMG_0710.jpeg

Tillbaka
Topp