• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Terten Watch

break out

Omega
Jag köpte en liten klocka på Kaplans i lördags. En Terten Watch från enligt uppgift 1970. Fungerar än så länge utan anmärkning och är i ett ok skick för sin ålder och pris. Jag hade ett svart nato liggandes som den får sitta på så länge, tycker att det funkar bra.

Jag har försökt att hitta någon info om Terten Watch men inte lyckats. Är det någon som vet något om märket? Det ligger en på Chrono24 också som verkar ha samma urverk som den som jag köpte.
Klocka 3.JPG
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag har haft en sådan. Litet schweiziskt märke som dog sotdöden i quartzkrisen. Kul klocka med ett _extremt_ simpelt verk. Säg till om du ledsnar på den, köper den gärna av dig då jag saknar den jag hade.
 

break out

Omega
Ok! Tack för informationen. Jag lovar att säga till om jag tröttnar på den.

Jag fick inte med något armband men hade det här gamla svarta natobandet som passar rätt bra. Har du någon aning om vad det kan ha varit för band när den var ny? Vad mer för typ kan passa?
 

Felan

Omega
Jag köpte en liten klocka på Kaplans i lördags. En Terten Watch från enligt uppgift 1970. Fungerar än så länge utan anmärkning och är i ett ok skick för sin ålder och pris. Jag hade ett svart nato liggandes som den får sitta på så länge, tycker att det funkar bra.

Jag har försökt att hitta någon info om Terten Watch men inte lyckats. Är det någon som vet något om märket? Det ligger en på Chrono24 också som verkar ha samma urverk som den som jag köpte.
Klocka 3.JPG

Hej,

Såg ditt inlägg och tänkte att du kanske hade samma klocka som jag men insåg snabbt att din klocka inte var lika fullt så liten som min....:)

Jag fick klockan av en kollega och precis som du har jag knappt hittat någon information om tillverkaren. Jag kan dock konstatera att det går som ett ett tåg. Jag har inte dragit upp den sen jag fick den för lite drygt en vecka sedan och när jag plockade fram klockan idag så tickade fortfarande. Den har också ett "cyclops" under glaset vilket jag aldrig sett förut.

Seiko SKX som jämförelse :)
 

Bilagor

  • IMG_0837.JPG
    IMG_0837.JPG
    96.7 KB · Visningar: 49

break out

Omega
Tyvärr har jag inte hittat någon mer info om Terten men klockan går bra fortfarande bra men har något dålig reserv så jag funderar på om den ska servas snart.

Kul att det finns en till Terten på forumet. Lycka till med din!
 
Topp