• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Test / Klockvärldens tio klassiker - Hur många poäng har du?

Whedda

Rolex

Är faktiskt inte jag som ligger bakom den här listan då jag var på semester när den skrevs.

Valet av klockorna hade omöjligt kunnat tillfredsställa alla och i en lista på 10 klassiker har man av naturliga skäl inte mer än 1 klocka / tillverkare.

Man hade annars nästan kunnat göra listan bara på Rolexmodeller och även om jag såklart tycker Submarinern hade hört hemma på listan så skrev Niklas Natt och Dag en väldigt trevlig text till Daytonan med vinkeln mot Paul Newman etc. Det går ju inte att komma ifrån att modellen är kungen av vintage Rolex.
 

M021

Rolex
2-Faktor
5p med flippa. 2p i nuvarande läget. Klassiker, lagom luddig klassificering. Sen att benämna speedmaster/daytona och inte specifik referens är för mig också lite sådär, ganska stort spectra.
Jag saknar gmtn på den listan.
 
Topp