• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TG 195 - Åsikter om detta ex_

Kenty

Breitling
Hej,
Denna TG 195 ligger ute på the 'bay just nu. Hur värderas denna (enligt annonsen) sista versionen av TG 195 jämfört med de äldre varianterna.
Vad tycker ni om detta exemplar?

51mNUi5.jpg

rBcPhgm.jpg

qOzQG32.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
I mina ögon ser den fin ut ,kul att "extra biten"
på visaren är kvar,fast är den inte i dyraste laget...?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Glaset är sprucket, annars ser pushern, kronan och visare ut att vara original. Tavlan möjligen relume-ad men annars tycker jag den ser fin ut.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Intressant att Tg texten inte finns på tavlan. Denna tavelvariant och med "lilla tre kronor" är vad jag förstått
mer ovanlig. Rätta mig om jag har fel!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Robinson!

Vad jag menar är att TG texten på urtavlan saknas och att boettlocket har de små "tre kronorna!
Tg fanns om jag inte har forskat fel både med TG och Tg samt utan text!
Detta är mitt exemplar från 58 med renoverad tavla med stor text och stora tre kronor!

sthtr3d.jpg


Lon89G4.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Robinson!

Vad jag menar är att TG texten på urtavlan saknas och att boettlocket har de små "tre kronorna!
Tg fanns om jag inte har forskat fel både med TG och Tg samt utan text!
Detta är mitt exemplar från 58 med renoverad tavla med stor text och stora tre kronor!

sthtr3d.jpg


Lon89G4.jpg

fast den där tavlan är jag jävligt suspekt mot. tror inte den är original.
 
Robinson!

Vad jag menar är att TG texten på urtavlan saknas och att boettlocket har de små "tre kronorna!
Tg fanns om jag inte har forskat fel både med TG och Tg samt utan text!
Detta är mitt exemplar från 58 med renoverad tavla med stor text och stora tre kronor!

sthtr3d.jpg


Lon89G4.jpg


Du skriver någonting om urtavlan. "Denna tavelvariant och med "lilla tre kronor" är vad jag förstått
mer ovanlig. Rätta mig om jag har fel!"

Du menade alltså bakboetten och inte urtavlan, när du skrev om "Tre kronor"?
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
I försvaret finns något som kallas M-nummer. Alla persedlar och mtrl har ett sådant och är unikt för varje matrielslag. Det är alltså inte individnummer utan vad för något det är ex. M7321-161000-4 är t-shirt, kort ärm, grön
 
Topp