• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The bastard son, detta har ni inte sett förut..

acce1999

Patek
2-Faktor
Om man gillar temat kronograf, färgglada tavlor och Rolex, så finns det en uppsjö färger till Tudors 792X0-serie till en lägre kostnad och analog känsla.

Om någon vill veta... ;)

A
 

Sond

Patek
Till de nyfikna. Lite snabb info om MOP-tavlor. Riktigt ballt, hade gärna vela se tavlan irl!

Rolex Mother-of-Pearl (aka MOP) are the most popular among custom Rolex dials. First introduced in the late 80s MOP dials have never become widely used on Rolex watches, mostly due to the hefty price tug associated with this dial design.
What makes pearl dials so special is its unique color combination. Pearls are organic composite materials produced by some mollusks as an inner shell layer. It consists of many layers produced at different times and bonded together by nature. The result is very iridescent colors and each piece reflects light in a different way.

De där ökade min känsla för tavlan. Jag gillar om det finns något speciellt bakom en sådan där tavla. För rent utseendemässigt tycker jag den dels är långt från min smak och dels känns den ganska svåranvänd. Men det är jag och min smak och stil. Men som sagt, är det som ovan att de använder "äkta" material till tavlan så kan jag förstå själva grejen. Jag antar att material och tillverkningsmetod gör att den blir väldigt speciell irl.

Jag gillar en sak till med uppsättningen. Tavlan inbjuder till bling, dvs att använda stenar. Och att avstå från det tyder på god smak. Någon har förstått att det räcker med tavlan. Trots att frestelsen säkert har funnits att go all in...
 
Topp