• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

TheMaverick - referenstråd

Sålt en Rolex till Anthony f2f vilket var en mycket trevlig upplevelse. God komunikation rakt igenom och en smidig affär på alla sätt.

Helt klart en goodguy jag skulle rekommendera.

/Patrik

Sålt en Rolex till Anthony / @TheMaveric semi-f2f (mötte upp en bekant till honom som råkade befinna sig i min hemstad och kunde agera ombud). Otroligt smidigt uppstyrt och allt fungerade 100%. Gör gärna affärer med honom igen!

Sålt en Rolex till TheMaveric som hämtades upp av en vän till honom. Mycket trevlig kontakt rakt igenom och ordning och reda.
Rekommenderas!

Har sålt en klocka till Herrn i fråga, smidig affär och en trevlig pratstund. 100% goodguy!

Köpte en Rolex 16710 av Maverick. Rätt igenom good guy! Smidig affär, trevlig pratstund, ingen hassle.

Kan varmt rekommendera!

Trots att jag inte har gjort affär med @TheMaverick känner jag att det är min skyldighet att skriva i hans referenstråd.

Jag kontaktade honom angående hans Rolex 16610LV som är till salu och visade tydligt mitt intresse för att köpa. Bilderna i annonsen var av dålig kvalitet, och han hade dessutom svårt att svara på enkla frågor om klockan. Han hade ägt klockan sedan 2018 men aldrig använt den, vilket gjorde att han inte kunde ge svar på grundläggande frågor om tidsgång, gångreserv, servicehistorik eller eventuell polering. Frågor som man bör kunna svara på för en klocka med ett pris på över 100 000 kr.

När jag frågade om priset var förhandlingsbart bad han mig lägga ett bud. Jag erbjöd 120 000 kr, men han meddelade att han inte kunde släppa den för mindre än 126 000 kr. Jag bad honom skicka bättre bilder så att jag kunde överväga ett bud över 126 000 kr. Han lovade att återkomma men gjorde aldrig det, trots att han senare sänkte priset först med från 132 tkr till 131 tkr och sedan till 129 tkr.

En oerhört oseriös säljare som varken kan svara på enkla frågor om klockan eller hantera en seriös köpare på ett professionellt sätt.

Bilagor

• IMG_1388.jpeg
    IMG_1388.jpeg
    127.7 KB · Visningar: 6
  • IMG_1389.jpeg
    IMG_1389.jpeg
    77.3 KB · Visningar: 5
  • IMG_1390.jpeg
    IMG_1390.jpeg
    125.3 KB · Visningar: 6
  • IMG_1391.jpeg
    IMG_1391.jpeg
    125.4 KB · Visningar: 6
  • Angry
Reactions: JLW
Trots att jag inte har gjort affär med @TheMaverick känner jag att det är min skyldighet att skriva i hans referenstråd.

Jag kontaktade honom angående hans Rolex 16610LV som är till salu och visade tydligt mitt intresse för att köpa. Bilderna i annonsen var av dålig kvalitet, och han hade dessutom svårt att svara på enkla frågor om klockan. Han hade ägt klockan sedan 2018 men aldrig använt den, vilket gjorde att han inte kunde ge svar på grundläggande frågor om tidsgång, gångreserv, servicehistorik eller eventuell polering. Frågor som man bör kunna svara på för en klocka med ett pris på över 100 000 kr.

När jag frågade om priset var förhandlingsbart bad han mig lägga ett bud. Jag erbjöd 120 000 kr, men han meddelade att han inte kunde släppa den för mindre än 126 000 kr. Jag bad honom skicka bättre bilder så att jag kunde överväga ett bud över 126 000 kr. Han lovade att återkomma men gjorde aldrig det, trots att han senare sänkte priset först med från 132 tkr till 131 tkr och sedan till 129 tkr.

En oerhört oseriös säljare som varken kan svara på enkla frågor om klockan eller hantera en seriös köpare på ett professionellt sätt.
På vilket sätt är detta badguy-beteende? Har man ingen info om gångreserv, servicehistorik osv så är det väl precis den typen av icke-info man lämnar? Vilken info hade du velat ha? Är det första gången du gör en klockaffär? Tänker du även att det är en universell rättighet att få svar när man lägger en massa bud under utgångspris? Man väljer sin säljare och man väljer sin köpare. Jag har ingen egen erfarenhet av att handla med @TheMaverick men att du tar dig ton och på grund av ovan agerande kalla en person för en ”oerhört oseriös säljare” är riktigt magstarkt.

Senast ändrad:
På vilket sätt är detta badguy-beteende? Har man ingen info om gångreserv, servicehistorik osv så är det väl precis den typen av icke-info man lämnar? Vilken info hade du velat ha? Är det första gången du gör en klockaffär? Tänker du även att det är en universell rättighet att få svar när man lägger en massa bud under utgångspris? Man väljer sin säljare och man väljer sin köpare. Jag har ingen egen erfarenhet av att handla med @TheMaverick men att du tar dig ton och på grund av ovan agerande kalla en person för en ”oerhört oseriös säljare” är riktigt magstarkt.
Det som stör mig är inte att han saknade information om klockan, utan att han undvek att ge ett ordentligt svar. I stället för att rakt ut säga att han inte visste något om tidsgång, gångreserv eller polering, slingrade han sig runt frågorna.

Och för att svara på din fråga – nej, det är inte första gången jag gör en klockaffär. Innan jag lade ett bud under utgångspriset frågade jag om priset var förhandlingsbart, vilket det var.

Utöver det fick jag efter tio dagar påminna honom om att svara i konversationen, samtidigt som han under tiden fortsatte bumpa sin annons. Han påstod senare i konversationen att återkomma med bättre bilder men gjorde det aldrig – i stället fortsatte han att sänka priset och bumpa annonsen. Priset på 129 000 kr, som han just nu har ute klockan för, är ett pris jag faktiskt hade kunnat betala – om han bara hade laddat upp bättre bilder, något han sa att han skulle göra men aldrig gjorde. I stället fortsätter han att bumpa sin annons.

För mig handlar det om hur han hanterade processen, och det är exakt det jag försökte belysa i mitt tidigare inlägg – och som jag nu försöker lyfta fram igen. Jag kanske har svårt att uttrycka mig skriftligt, har därför inget emot att ladda upp skärmdumpar på konversationen.

Jag trodde att den här avdelningen var till för att köpare och säljare skulle dela sina upplevelser, inte för personangrepp. När diskussionen glider åt det hållet tappar avdelningen sitt syfte. För övrigt är jag stolt över mina 429 högskolepoäng, utbildning och social kompetens är som tur är inget motsatsförhållande.

Senast redigerad av en moderator:
Jag trodde att den här avdelningen var till för att köpare och säljare skulle dela sina upplevelser, inte för personangrepp. När diskussionen glider åt det hållet tappar avdelningen sitt syfte. För övrigt är jag stolt över mina 429 högskolepoäng, utbildning och social kompetens är som tur är inget motsatsförhållande.
Säker på det? Precis som @Fryken skrivit så väljer man sina köpare och uppenbarligen vill säljaren inte ha något med dig att göra? Du har inte funderat på varför?

Säker på det? Precis som @Fryken skrivit så väljer man sina köpare och uppenbarligen vill säljaren inte ha något med dig att göra? Du har inte funderat på varför?
Jag har gjort över 100 affärer här på Klocksnack och lika många utanför Klocksnack, utan problem och har aldrig blivit bemött så här tidigare. Det säger väl något? Jag förstår inte varför du går till personangrepp (moderator raderade tidigare inlägg från dig) och vill agera advokat, men kanske bättre att låta säljaren själv bemöta mina inlägg istället. Svårt för dig att ta ställning utan att ha läst konversationen tänker jag.

Hej,
Såg dessa kommentarer nu. Tråkigt - min aktivitet är rätt volatil på KS. Glömt svara, bland alla meddelanden jag fått.
Här finns bilderna för den intresserade.

Nyss genomfört en trevlig och smidig affär på en Kermit som jag köpte.

Bra kommunikation och objekt som beskrivet. Vi kommer garanterat göra fler affärer framåt.

Tillbaka
Topp