MarcelGereben
Basic
Fast det vittnar väl ändå om en ambition?Det är ju dock inte så enkelt. Vad klockorna ska klara under tester ocj vad de ska klara på handleden är olika saker, dessutom skiljer sig testerna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast det vittnar väl ändå om en ambition?Det är ju dock inte så enkelt. Vad klockorna ska klara under tester ocj vad de ska klara på handleden är olika saker, dessutom skiljer sig testerna.
Ja men du kan ändå inte förutsätta att en COSC-klocka ska hålla sig inom de toleranserna på handleden.Fast det vittnar väl ändå om en ambition?
Det är ju dock inte så enkelt. Vad klockorna ska klara under tester ocj vad de ska klara på handleden är olika saker, dessutom skiljer sig testerna.
För mig är klockan i grunden ett instrument som visar tiden och därför även viktigt att den då går rätt! Men riktigt så enkelt är det ju inte, den är ju även en accessoar som ska vara snygg eller tuff eller kanske ge en känsla.
Roterar man ofta mellan olika klockor så gör det ju inte så mycket om en klocka går 20sek för fort varje dag, men att vara OWG med en sån klocka så hade jag blivit tokig! Hade jag bara kört en klocka så hade det lätt varit en Breitling aerospace superquartz eller liknande. Men så lätt är det ju inte och jag gillar hela grejen med mekaniska klockor men har på senare tid börjat störa mig på tidsavikelse så för mig har det blivit viktigt.
I helgen som var så var jag på middag där två av mina polare hade quartz klockor där batteriet var slut men hade på sig de ändå, alltså enbart som en accessoar... var ju ofta tvungen att fråga vad klockan var bara för att. Med det sagt så kan jag inte förstå när folk säger att de inte bryr sig om tidsavikelsen och istället kollar klockan på mobilen, då känner jag att det känns meningslöst att ha en på armen. För mig är det helt enkelt viktigt att tidsavikelsen är minimal men ett stort MEN självklart hade jag burit en AP royal oak även om den hade gått 30sek för fort bara för att den den är så jävla grym! Inte lätt detta...
![]()