• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Till ny KS-are, här har ni en mall/guide på hur man lägger upp bild/bilder!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är igentligen inget stort problem kanske?! Men jag personligen känner att man får ett bättre flyt om man lagt upp bilden rätt/direkt i tråden, så man slipper fipplandet med att klicka på bilderna om dom är upplagda lite fel!

Edit: Tydligen kan det var olika beroende om man har iPhone eller Android. Men iPhone och PC är mig vetligen relativt lika.



1)

Vill ni lägga in en bild i en tråd, börja med att klicka på bifoga en bild/fil!

3B9E5647-DDAB-43B5-97CA-0F2A3B3790AE.jpeg



2)

Välj hur du vill lägga upp/in bild, du kan göra det direkt via valet ta bild/video eller knäppa en bild som du är nöjd med och välja alternativet Bildbibliotek!

992B2F6D-AA18-429F-9932-FCD5E9541D1E.jpeg



3)

Väljer du det senare alternativet bildbibliotek, så kan du lägga upp flera bilder på en gång. Är bara och bocka i dom bilder du vill lägga upp!

C574405C-D6B9-463E-B2B9-9908237F8431.jpeg



4)

Fast innan du trycker på svara, så måste du klicka på något av dessa alternativ!


5)

A)

Om du är nöjd med bildflödet som bilderna är uppladdade, så är det bara och klicka på denna!

205D1A12-AF3C-4CA3-977F-43DB7910C14B.jpeg



B)

Om du vill lägga in dom i en annan ordning än som dom blir uppladdade, så klickar du på någon av dessa. Men här måste du upprepa varje bild du vill lägga in i tråden! Ha som vana, att alltid , alltid välja full storlek på bilden.

0E48DF40-5616-4151-9184-0E185762BFA2.jpeg




6)

När ni är klara med allt detta ovan, och ni är nöjda med bilderna och texten så är det klart med att avlsluta med att klicka på svara. Men för att inte bilden ska hamna fel, se till att flytta pekaren där du vill ha bilden inlagd.

6A335C85-DECE-48FC-BDD1-436A7FB88E28.jpeg



Lycka till nu, vi ser framemot massor av bilder på era klockor sist men inte minst så är det kul att ni har hittat hit till KS, så VÄLKOMNA till forumet alla nya!
 
Senast ändrad:
Bra Affe!
Och till även gamla medlemmar, när ni lägger in text mellan bilderna, gör en radbrytning först! Kollar man från datorn bryts meningarna av annars och det ser jävligt konstigt ut/svårt att läsa!
 
Senast ändrad:
Hur gör man med bilder i konversationer? Det har jag inte listat ut ännu mer än att länka till bilder på nätet.
 
Bra! Dock verkar det inte funka att bifoga flera bilder samtidigt från Android-mobiler. Man kan markera flera men det är bara en som blir bifogad...
 
Toppen med tipps och trix :)
Har också saknat att kunna bifoga bilder i PM, funkar ju att mejlaseparat men hade annars varit smidigt annars!
 
En efterlängtad tråd, jag har länge försökt bifoga bilder fr min Samsung utan att lyckas, har även kontaktat ansvariga på KS, dock utan att få svar. Tyvärr funkar det fortfarande inte. När jag trycker på knappen "Bifoga en bild/fil" så kommer jag inte vidare, jag får inte upp dialogrutan där jag kan välja tex bild fr bildbibliotek. Kan ngn förklara vad gör jag för fel?
 
I konversationer.

Plus blir mycket bättre kvalitet om man använder extern tjänst i vanliga trådar eftersom forummjukvaran komprimerar rätt hårt.

Säg att du ska sälja din 16518 till mig :) och jag ber dig skicka över fler bra bilder på den. Det funkar tyvärr inte att bifoga bilder i konversationen, bara länka bilder.

Köper absolut argumentet länkning i konversationer, använder det själv då det är enda alternativet. Men i vanliga trådar förstår jag inte varför? Kvalite är inget argument då fotografens förmåga alltid överträffar komprimeringens nackdelar. Och @Tigerrrr jag brukar snabbt gå över till e-mail eller SMS när jag köper och säljer;)
 
Tillbaka
Topp