• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tillbehör

TUF

Basic
Tja!

Köpte en klocka på Luxury Watches och jag har nu funderat över att jag inte fick med någon extra länk till min klocka, förmodar att det inte är något jag begära då jag borde uppmärksammat detta tidigare. Klockan passar mig perfekt men tänker ifall man ska sälja klockan i framtiden eller att man själv kommer behöva förstora klockan.

Är det någon ide för mig att prata med dem eller kan de vara kört?

Tja!

Köpte en klocka på Luxury Watches och jag har nu funderat över att jag inte fick med någon extra länk till min klocka, förmodar att det inte är något jag begära då jag borde uppmärksammat detta tidigare. Klockan passar mig perfekt men tänker ifall man ska sälja klockan i framtiden eller att man själv kommer behöva förstora klockan.

Är det någon ide för mig att prata med dem eller kan de vara kört?

Jag hade definitivt gått tillbaka. Det kommer lösa sig.

Om det inte framgick på bilderna eller i beskrivningen, då finns det inte. Jag hade inte ens frågat om det nu.

Om det inte framgick på bilderna eller i beskrivningen, då finns det inte. Jag hade inte ens frågat om det nu.

Jag köpte en DJ av LW för några år sedan.
Satt lite tajt och märkte när jag kom hem att inga extra länkbitar följde med.

Säljaren kompletterade länken medans han bjöd på kaffe.

Fick känslan av att de hade det som rutin, att lägga överblivna länkbitar i byrålådan.

Jag köpte en DJ av LW för några år sedan.
Satt lite tajt och märkte när jag kom hem att inga extra länkbitar följde med.

Säljaren kompletterade länken medans han bjöd på kaffe.

Fick känslan av att de hade det som rutin, att lägga överblivna länkbitar i byrålådan.
Lite som bilsäljare när det gäller sommar/vinterdäck.

Lite som bilsäljare när det gäller sommar/vinterdäck.
När jag var inne där frågade han mig och vi skulle förstora eller klockan passade, så dem måste ju ha extra länkarna, jag tog förgivet att dem skulle lägga in i det i boxen och sedan efter det inte tänkt på detta.

När jag var inne där frågade han mig och vi skulle förstora eller klockan passade, så dem måste ju ha extra länkarna, jag tog förgivet att dem skulle lägga in i det i boxen och sedan efter det inte tänkt på detta.
Då är det bara vända sig dit och fråga.

Förstår inte varför han ska hålla på och kommentera mina inlägg, visst kanske har jag dumma frågor som vissa kan tycka men vilken 19åring som precis köpt en 70tkr klocka kan veta allt när det gäller klockor. Detta forum ska ju vara för att hjälpa varandra om jag förstått det rätt!
Jag tror knappast du får någon hjälp när du skriver saker som "Visst är det, mer än vad du har hunnit med i ditt liv". Sen är det typiskt bra att göra research innan man gör en större affär?
Just my two cents.

Som svar på frågan: Kontakta säljaren. Precis som många andra redan svarat.

Du ska inte ta någonting för givet om du inte köper nytt från AD. En styrka med detta forum är att samla information och bli klok innan beslut. Hade en så stor säljare behållit länkbitarna som hör till klockan, skulle jag funderat på om det finns någon annan som säljer klockor.

Eftersom klockan inte var ny kan ingen vara säker på att länkbitarna fanns med när de bytte in den, se det som en service att de erbjöd extra länkbit om den var för liten.

Förstår inte varför han ska hålla på och kommentera mina inlägg, visst kanske har jag dumma frågor som vissa kan tycka men vilken 19åring som precis köpt en 70tkr klocka kan veta allt när det gäller klockor. Detta forum ska ju vara för att hjälpa varandra om jag förstått det rätt!
Du har rätt, men som vanligt menar han inget illa

Eftersom klockan inte var ny kan ingen vara säker på att länkbitarna fanns med när de bytte in den, se det som en service att de erbjöd extra länkbit om den var för liten.
Det är ingen som vet hur många länkar det var, men jag ser det som naturligt att en klocka passar ens handled och dessutom kan passa dem med större handleder om den ska säljas. Det är viktig kunskap för en köpare. God service hade varit att skicka med länkarna vid köpet, som jag ser det.

Det är ingen som vet hur många länkar det var, men jag ser det som naturligt att en klocka passar ens handled och dessutom kan passa dem med större handleder om den ska säljas. Det är viktig kunskap för en köpare. God service hade varit att skicka med länkarna vid köpet, som jag ser det.
Kan hålla med dig om det utlovades att allt var med som ingick vid nyköp men det framgår inte.

Kolla först beskrivningen om det var en annons, eller vad de har sagt om klockan IRL. Skulle den vara komplett / fullset så borde länkbitarna följa med :)

Har för mig att det finns en tråd där det diskuteras huruvida vissa handlare systematiskt behåller länkbitar. Därmed inte sagt att så är fallet.

Jag förstår faktiskt inte problemet med att det är mer eller mindre dödsstraff här på forumet på att starta en ny tråd trots att det kanske har diskuterats förut för flera år sedan. Hade sökfunktionen fungerat bättre samt att det fanns många fler avdelningar så kanske man hade hittat dessa trådar...
Men vissa vill väldigt gärna vara forumpoliser och du lär dig vilka det är ganska snabbt. Mitt råd är att bara ignorera dem.
Lycka till med nya klockan:)

edit. Jag tror att jag ska starta en tråd om det:)

Jag förstår faktiskt inte problemet med att det är mer eller mindre dödsstraff här på forumet på att starta en ny tråd trots att det kanske har diskuterats förut för flera år sedan. Hade sökfunktionen fungerat bättre samt att det fanns många fler avdelningar så kanske man hade hittat dessa trådar...
Men vissa vill väldigt gärna vara forumpoliser och du lär dig vilka det är ganska snabbt. Mitt råd är att bara ignorera dem.
Lycka till med nya klockan:)

edit. Jag tror att jag ska starta en tråd om det:)
3 (!) nya trådar om samma klocka & inköp med så basala frågor som egentligen borde ställts före köpet och som dessutom besvarats flertal gånger tidigare.
TS kunde likväl startat en tråd med samtliga frågor & funderingar eller bara sökt på forumet.

Tillbaka
Topp