• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Timegrapher

Magnus Ö-o

Cartier
Har läst runt i diverse trådar jag hitta på forumet och kommit fram till att det måste bli en timegrapher 1000. Har hittat en från aliexpress som har nåt kinesiskt märke. Är det samma maskin eller en dålig kopia. Någon som har info. Tänkte mig att slå till snarast.

//Magnus
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor

Stup

Panerai
2-Faktor
Ja, verkar som ordern gick igenom. Det försvann i alla fall pengar från Paypal.
Ser ut att ta sin tid...
"Estimated delivery Sep 14, 2018 - Oct 30, 2018, "

Ja då verkar jag ha varit för långsam för nu är de slut. Så kan det gå när man har svårt att bestämma sig

/ P
 

Exxet

Rolex
Köpte en jag också, får se om man gjort något dumt nu, med tanke på prisskillnaden, är något för bra för att vara sant så är det oftast det, så vi får väl se, eftersom PP är inblandat så känns det i a f bättre, lite intressant att det är exakt samma bild dom har, jämförde en på måfå:
Timg 1.jpg


Timg 2.jpg
 

jabla

Sarlacc
Köpte en jag också, får se om man gjort något dumt nu, med tanke på prisskillnaden, är något för bra för att vara sant så är det oftast det, så vi får väl se, eftersom PP är inblandat så känns det i a f bättre, lite intressant att det är exakt samma bild dom har, jämförde en på måfå:
Timg 1.jpg


Timg 2.jpg
Kommer väl lagom till jul om ni har tur, Postnord tar lika lång tid på sig som frakten till Sverige. ;)
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Ja, verkar som ordern gick igenom. Det försvann i alla fall pengar från Paypal.
Ser ut att ta sin tid...
"Estimated delivery Sep 14, 2018 - Oct 30, 2018, "

Ska försöka hinna beställa en, när säljaren är tillbaka, innan de tar slut! Tack för tipset!

Köpte en jag också, får se om man gjort något dumt nu, med tanke på prisskillnaden, är något för bra för att vara sant så är det oftast det, så vi får väl se, eftersom PP är inblandat så känns det i a f bättre, lite intressant att det är exakt samma bild dom har, jämförde en på måfå:
Timg 1.jpg


Timg 2.jpg

Hur går det för er. PostNord påstår att grejerna är kvar i Kina medan säljaren säger att han skickat redan. Ser ut som om paketet sitter fast i svenska tullen men inte enligt PostNord. Har vi blivit blåsta och isåfall av säljaren eller PostNord ?

/ P
 
Hur går det för er. PostNord påstår att grejerna är kvar i Kina medan säljaren säger att han skickat redan. Ser ut som om paketet sitter fast i svenska tullen men inte enligt PostNord. Har vi blivit blåsta och isåfall av säljaren eller PostNord ?

/ P
Jag har faktiskt inte kollat något. Inte fått hem heller! Ska kika.
 

rogart-63

Patek
Hur går det för er. PostNord påstår att grejerna är kvar i Kina medan säljaren säger att han skickat redan. Ser ut som om paketet sitter fast i svenska tullen men inte enligt PostNord. Har vi blivit blåsta och isåfall av säljaren eller PostNord ?

/ P
Det är väl bara att reklamera till Ebay om du inte fått varan. Dock brukar det vara rätt lång tid man får vänta innan man får pengarna tillbaka.
 

Exxet

Rolex
Hur går det för er. PostNord påstår att grejerna är kvar i Kina medan säljaren säger att han skickat redan. Ser ut som om paketet sitter fast i svenska tullen men inte enligt PostNord. Har vi blivit blåsta och isåfall av säljaren eller PostNord ?

/ P
Har inte hört något men det står att grejerna är skickade och estimated 20 Sep-5 Nov, men tittar man på hans feedback så blir man ju lite orolig, såg inte ut så när jag beställde: https://feedback.ebay.co.uk/ws/eBay...ack_song1&ftab=AllFeedback&myworld=true&rt=nc
för jag antar att det är samma snubbe jack_song1
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Min erfarnehet av paket från Kina är att Postnord blivi extremt långsamma den senaste månaden. I princip allt utanför EU fastnar i tullen i åtminstone 3-4 veckor. Att ringa Postnord är helt onödigt, de kan aldrig ens lämna ett estimat på när tullen har hanterat ärendet...
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Det här fick jag från PostNord:

Jag kan se att det ser ut som din försändelse har kommit fram till Sverige enligt skanningarna på våran hemsidan, men nu har vi spårat det lite och det verkar som paketet inte lämnade Kina. Jag rekommenderar att du kontaktar avsändaren för en reklamation.

/ P
 

Exxet

Rolex
Det blev som man trodde, för bra för att vara sant, har gjort en refund-anmälan lr vad det heter, kontot är avregistrerat, skumt att personen har gjort så här när han hade ett bra omdöme tidigare, bara och vänta och se vad som händer nu.
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Jag har gjort samma som du. Kanske kontot blev hackat eller nått. Trist men förhoppningsvis får man tillbaka pengarna

/ P
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Jag har också gjort en reklamation genom Ebay. Hade också samma info på Postnord som ovan, att paketet varit i Sverige och sen åter till China.
Bara att göra en ny beställning till "normal" pris från annan leverantör
 
Senast ändrad:

Pieces

Omega
Ja ebay är nog enda vägen att gå, beställde annan seriös vara från Kina som postnord slarvade bort och skickade i retur utan att skicka ut avi. Försökte med mailkonversationer i 2 månader med postnord men det var huvudet i väggen varje gång :)
 
Topp