• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TIMEX x Red Wing (bilder)

Knekten_

Omega
Tjena!
Kollade igenom flödet och såg att Timex lanserat ut ett nytt samarbete med Red Wing. För den som inte är insatt sysslar Red Wing främst med rediga läderskor. Klart att klockorna kan uppfattas som konstgjord "vintage" men finns många brands som gjort det mycket värre. Vi talar om Quartz och det är inget HAQ men klockorna ser ganska trevliga ut faktist och i tre olika storlekar varav en kronograf, närmare bestämt 38mm 40mm och kronografen i 42mm utförande. I och med Red Wings bakgrund kommer Klockorna på fint läder, äger själv ett par Red Wings. Förmodligen vanligt Timex glas ingen safir. Nog snackat lägger upp lite bilder och säg vad ni tycker samt var de tydligast tagit inspiration från!
timexredwing.jpg

FmjwYCe.jpg

Lånad bild på 38an.
XUdUjPC.jpg

Lånat vristskott. 38mm
RedWing-x-Timex_Blog_5.jpg

Kronografen 42mm
RedWing-x-Timex_Blog_8.jpg

Baksida kronograf.
DSC04492.JPG

Slutligen avsluta med en bild från Skottland tagen efter gedigen whiskey provning med mina Red Wings.

EDIT: La till vristskott
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gillar Timex, har en gammal och en ny som används då och då. Den här modellen gillade jag! Lädret ser ju ut att vara riktigt bra också :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Tjena!
Kollade igenom flödet och såg att Timex lanserat ut ett nytt samarbete med Red Wing. För den som inte är insatt sysslar Red Wing främst med rediga läderskor. Klart att klockorna kan uppfattas som konstgjord "vintage" men finns många brands som gjort det mycket värre. Vi talar om Quartz och det är inget HAQ men klockorna ser ganska trevliga ut faktist och i tre olika storlekar varav en kronograf, närmare bestämt 38mm 40mm och kronografen i 42mm utförande. I och med Red Wings bakgrund kommer Klockorna på fint läder, äger själv ett par Red Wings. Förmodligen vanligt Timex glas ingen safir. Nog snackat lägger upp lite bilder och säg vad ni tycker samt var de tydligast tagit inspiration från!
timexredwing.jpg

FmjwYCe.jpg

Lånad bild på 38an.
XUdUjPC.jpg

Lånat vristskott. 38mm
RedWing-x-Timex_Blog_5.jpg

Kronografen 42mm
RedWing-x-Timex_Blog_8.jpg

Baksida kronograf.
DSC04492.JPG

Slutligen avsluta med en bild från Skottland tagen efter gedigen whiskey provning med mina Red Wings.

EDIT: La till vristskott
Inte tokiga alls! Blir omedelbart sugen på 38:an. Bra klockspan där!
Och varmt välkommen till KS btw;)
 

Knekten_

Omega
Off topic: Vad är det för jacka du har? Riktigt snygg :)
Tack! Inte hemma just nu men det är en gammal marin jacka med avtagbart innerfoder.

Inte tokiga alls! Blir omedelbart sugen på 38:an. Bra klockspan där!
Och varmt välkommen till KS btw;)
Tack! Råkade ta bort priset för klockorna men 38an ligger på ca 100$
MVH

Såg att priserna var precis lagom för att man köpa utan att tveka :)
Precis! Råkade ta bort priserna, dem ligger mellan 105-140$ beroende på modell varav kronografen är dyrast.
 

M.U

Rolex
38mm och 40mm såg faktiskt helt ok ut! Dock är jag långt ifrån ett fan va kronografen... för stora index och att kronograferna sitter alldeles för högt upp..
 
Topp