-Can the Cartier, toss the Tissot. Timex kid... time 2 go !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben

Redan en på KS alltså, kul! Bjuder du på ett handledsskott?Nytt från Timex!
M79 Automatic. 40 mm med verk från Miyota.
Första intryck, riktigt skön klocka att ha på armen trots att den rycker en del armhår.
Vinglig 120 klicks bezel.
![]()
![]()
![]()
Återstår att se om det blir samma ”hajp”
som med Q.![]()
Se där, snabba puckar! Ser ut att sitta bra, inte så hög som jag trott. Grattis
Ok det är alltså 'klick' vridring och inte 'flytande' som på Q (GMT) modellen
Tackar!Se där, snabba puckar! Ser ut att sitta bra, inte så hög som jag trott. Grattis![]()
Yes, 120 klick unidirectional som jag tycker det är lite dålig känsla i. (Glappar lite)Ok det är alltså 'klick' vridring och inte 'flytande' som på Q (GMT) modellen![]()
Jag såg att den hade de måtten. Men, glaset är kupat va? Det bygger ju några mm iaf..Tackar!
Den är dock 14,5mm, men jag tycker inte den känns hög.
Japp, kupat glas.Jag såg att den hade de måtten. Men, glaset är kupat va? Det bygger ju några mm iaf..
Det tror jag också att man gör, men att glaset i sig inte gör att att klockan känns lika hög som om den hade varit 14,5 mm med slätt safirglasJapp, kupat glas.
Men jag trodde man räknade måttet på glasets ovansida, med jag har inte mätat själv.
Det ser vi fram emotAlright..om alt stämmer med postnords aviseringar så blir det snart att posta bilder här...
Jag fattar inte, ska den nya modellen föreställa en dykare med 5 bar täthet?Nytt från Timex!
M79 Automatic. 40 mm med verk från Miyota.
Första intryck, riktigt skön klocka att ha på armen trots att den rycker en del armhår.
Vinglig 120 klicks bezel.
![]()
![]()
![]()
Återstår att se om det blir samma ”hajp”
som med Q.![]()
Nej, det tror jag inte. Bara tagit in designselemement som de tror funkar 2020.Jag fattar inte, ska den nya modellen föreställa en dykare med 5 bar täthet?
Jueves, är det spanskt veckodagshjul på den ?
Franska tror. Blev sugen på att byta från engelska av någon anledning. Är lite småbökigt dockJueves, är det spanskt veckodagshjul på den ?
Oh ok, är det dubbelt inne på hjulet alltså ?Franska tror. Blev sugen på att byta från engelska av någon anledning. Är lite småbökigt dock
Tror jag förstår frågan, så ja. Men mindre spelrum för franska än för engelska om man kan beskriva det så. Dvs typ 4h för franska, 20h för engelska. Så blir lite meck för att få allt rättOh ok, är det dubbelt inne på hjulet alltså ?
Insåg nyss att du hade rätt. Det är ju spanska, inte franskaOh ok, är det dubbelt inne på hjulet alltså ?
Spanska/Engelska på M79:s daghjul också.Oh ok, är det dubbelt inne på hjulet alltså ?
Snyggt, tack!Tar tillfället i akt och flaggar för @MaBr 's auktion där ni har tillfälle att förvärva en alldeles egen Timex i äkta plast !
https://klocksnack.se/threads/exklusiv-auktion-för-bcf-vi-kör-igen.128572/