• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips i Stockholm

Om ni inte hittar något och han vill nätjags lite så finns dessa alternativ. Du kan säkert hitta Tissotklockan i butik.
Best-Watches-Under-1000-Gear-Patrol-Tissot-970x650.jpg
Best-Watches-Under-1000-Gear-Patrol-Junghans-970x650.jpg
Best-Watches-Under-1000-Gear-Patrol-Autodromo-970x650.jpg

Såg tyvärr inta va dom hade för rabatt på TAG.. 15% Sjöö Sandström, vilket känndes lite dåligt, 50% på Baume & Mercier! ..kan inte förklara varför jag inte kolla in TAG eller Longines när jag ändå va inne i butiken :confused:
Om butiken upphör så borde det ju vara prutläge max oavsett märke (kan man tycka).

Om butiken upphör så borde det ju vara prutläge max oavsett märke (kan man tycka).

Om jag inte minns helt fel så hade de kvar en Chronolink för kanske ett år sedan. Nog sista möjligheten att köpa en ny om den nu är kvar.
Borde gå att få billigt...håller med om att det verkligen borde gå att förhandla till sig bra priser.

Tänkte att jag får väl ändå skriva hur det gick så att vi knyter ihop säcken.

Igår var det dags för inköp, vi började med att gå till Franks ur, på vägen dit snackade vi om vad det var han sökte och kom fram till att sportklocka verkade rimligt och att köpa till ett läderband. Väl där så visade försäljaren Mido, för mig ett okänt märke sedan tidigare, men min kompis taggade igång och sa i princip "den där tar jag" efter bara några minuter. Jag insisterade på att vi i alla fall skulle gå till nästa butik och titta innan han slår till, så vi gick till step in watches och kikade i lite montrar, de hade två Seiko Cocktail time med riktigt tjusiga tavlor men min kompis hade redan bestämt sig. Vi gick tillbaka till Franks och han slog till på den Mido Commader han sett 10 minuter tidigare.

Stulen bild.
Mido.jpg

Så det som jag hade trott skulle ta hela eftermiddagen gick på 20 minuter ungefär.
Kan även slänga in att säljaren på Franks var hygglig nog att skicka med ett Hirsch band samt bytte batteri i min klocka helt gratis vilket jag tyckte var hyggligt, min kompis är inte mycket för att pruta så det kan bero på det.

Vi drog ut till Sundbyberg i alla fall då jag ville kika på Sinn, killarna på Eriksons Urhandel var också jättetrevliga och lät mig prova två olika Sinn 103or samt skickade med en Sinn-katalog.

En kul dag men intressant hur min kompis och jag hade heeelt olika uppfattning om hur dagen skulle gå till. För mig hade det varit självklart att gå runt i olika butiker och jämföra medan han bestämde sig mer eller mindre direkt.

Bilagor

• DSC_0825.JPG
    DSC_0825.JPG
    137.9 KB · Visningar: 5
Tänkte att jag får väl ändå skriva hur det gick så att vi knyter ihop säcken.

Igår var det dags för inköp, vi började med att gå till Franks ur, på vägen dit snackade vi om vad det var han sökte och kom fram till att sportklocka verkade rimligt och att köpa till ett läderband. Väl där så visade försäljaren Mido, för mig ett okänt märke sedan tidigare, men min kompis taggade igång och sa i princip "den där tar jag" efter bara några minuter. Jag insisterade på att vi i alla fall skulle gå till nästa butik och titta innan han slår till, så vi gick till step in watches och kikade i lite montrar, de hade två Seiko Cocktail time med riktigt tjusiga tavlor men min kompis hade redan bestämt sig. Vi gick tillbaka till Franks och han slog till på den Mido Commader han sett 10 minuter tidigare.

Stulen bild.
Mido.jpg

Så det som jag hade trott skulle ta hela eftermiddagen gick på 20 minuter ungefär.
Kan även slänga in att säljaren på Franks var hygglig nog att skicka med ett Hirsch band samt bytte batteri i min klocka helt gratis vilket jag tyckte var hyggligt, min kompis är inte mycket för att pruta så det kan bero på det.

Vi drog ut till Sundbyberg i alla fall då jag ville kika på Sinn, killarna på Eriksons Urhandel var också jättetrevliga och lät mig prova två olika Sinn 103or samt skickade med en Sinn-katalog.

En kul dag men intressant hur min kompis och jag hade heeelt olika uppfattning om hur dagen skulle gå till. För mig hade det varit självklart att gå runt i olika butiker och jämföra medan han bestämde sig mer eller mindre direkt.
Kul i vilket fall!
Snygg klocka, lite för rund för min smak men har kommit att inse hur praktisk day-date komplikationen är. Hoppas ni totalt sett hade trevligt i huvudstaden.

Tillbaka
Topp