• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips inför köp av day date.

JohnDoe

Rolex
Den är ju servad 2014 vilket är bra. Länkarna brukar vara rassliga. Priset just nu 50k plus provis är nog där de ligger. helst skulle man nog vilja kolla in den fysiskt för att bedöma länken.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kolla efter en med bra case och bra länk. Tavla och visare är inte speciellt dyrt att byta om man vill det och på en lite nyare DD tycker jag inte det gör något fast det inte sitter ursprunglig tavla i. Räkna alltid med en service när du köper begagnat.
 

Icecream

Breitling
Hur tycker ni skicket ser ut på denna?
-87a med single quick.
image.jpeg
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Den där länken ser förjävlig ut.

Inte "rasslig som de brukar vara". :)

Den inte bara ser för jävlig ut, den är fan nästan av. Jag var faktiskt där av en händelse i helgen och kollade in vraket. Dessutom
är den rätt så nerpolerad gällande boetten också. Ser mycket värre ut i verkligheten.
På frågan om den var servad, och om det fanns papper på det, så blev svaret "Ja, oj... nej, det vet jag inte.".
Skulle nog undvika just det exet.
 

Apansson

Torpare
Köp min istället :)
Nä, men vänta på ett bra exemplar. Så mycket mer karaktär i en med bra länk och boett. Formerna gör den klockan, och länken är så ikonisk och halva grejen, så se till att den ändå är hyfsat fin.
 
Topp