• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips inför rolexköp (Beggad)?

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Per skrev:
_jonte skrev:
Tydligen äkta tavla med ny lysmassa. Resten fake...
Typ som jag sa då? :)

Tavlan bör finnas i Orchis lista och resten var bogus som magkänslan sa.

@Per aka Hawkeye! Du imponerar på mig iaf! Har inte försökt sätta mig in i hur man kan se om en klocka är fejk eller inte, men dina kunskaper ger en inblick i hur lätt/svårt det är! Du eller någon annan kunnig kanske kan slänga ihop en guide för någon Rolex ref eller annan modell, som du känner att du har lite koll på? Skulle nog uppskattas av många som är i köpartagen!
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Tips inför rolexköp (Beggad)?

theargonaut skrev:
Per skrev:
_jonte skrev:
Tydligen äkta tavla med ny lysmassa. Resten fake...
Typ som jag sa då? :)

Tavlan bör finnas i Orchis lista och resten var bogus som magkänslan sa.

@Per aka Hawkeye! Du imponerar på mig iaf! Har inte försökt sätta mig in i hur man kan se om en klocka är fejk eller inte, men dina kunskaper ger en inblick i hur lätt/svårt det är! Du eller någon annan kunnig kanske kan slänga ihop en guide för någon Rolex ref eller annan modell, som du känner att du har lite koll på? Skulle nog uppskattas av många som är i köpartagen!
+1
Särskilt om det sitter en äkta tavla i kopian blir det extra svårt för en icke expert. Jag hade blivit lurad alla dagar i veckan av denna snubben...
 
Topp