• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips och råd mottages gärna!

Mitt nästa köp är tanken ska vara ett dressyr och mitt max är runt 15-20k och jag funderar på dessa märken.

Sjöö Sandström
Glashutte Nomos
Oris

Har ni erfarenhet av de 2 översta? Är en Oris nörd själv så den vet jag hyffsat om :) , men mottaget gärna tips om de andra samt om ni har andra märken att tipsa om.

Tack på förhand!

Mitt nästa köp är tanken ska vara ett dressyr och mitt max är runt 15-20k och jag funderar på dessa märken.

Sjöö Sandström
Glashutte Nomos
Oris

Har ni erfarenhet av de 2 översta? Är en Oris nörd själv så den vet jag hyffsat om :) , men mottaget gärna tips om de andra samt om ni har andra märken att tipsa om.

Tack på förhand!
Om det är "dressyr" du är ute efter så är du på fel forum.... sorry var tvungen :angel:

A4FCF8DF-C11A-4467-8D14-FFC27CBADBAA.jpeg
Om det är "dressyr" du är ute efter så är du på fel forum.... sorry var tvungen :angel:

Inte ägt någon men lite småsugen på en SS. Sett några Grand Seiko också som jag gillar skarpt.

Lutar åt en Sjöö Sandström faktiskt, kul att stötta ett svenskt märke också :) Halda är ändå lite för dyrt. Ska in idag och kika på en Sjöö Sandström 25års jubileum med röd tavla ( Varit Liverpool supporter i rätt många år så känns kul ) .
Får se, känns kul, men svårmatchat xD

Lutar åt en Sjöö Sandström faktiskt, kul att stötta ett svenskt märke också :) Halda är ändå lite för dyrt. Ska in idag och kika på en Sjöö Sandström 25års jubileum med röd tavla ( Varit Liverpool supporter i rätt många år så känns kul ) .
Vad har Sjöö Sandströms 25årsmodell med Liverpool att göra?

lirar 0% med ditt nickname och ditt önskemål på klocka f.ö.

Vad har Sjöö Sandströms 25årsmodell med Liverpool att göra?

lirar 0% med ditt nickname och ditt önskemål på klocka f.ö.
Ursäkta? Har du inget positivt att säga så behöver du inte skriva.
För att svara på ditt påhopp så tycker jag att det framkom rätt tydligt att den här röd urtavla?!?!?!?!??! Och modellen är ändå ganska stilren.

Ursäkta? Har du inget positivt att säga så behöver du inte skriva.
För att svara på ditt påhopp så tycker jag att det framkom rätt tydligt att den här röd urtavla?!?!?!?!??! Och modellen är ändå ganska stilren.
Du kanske är Manchester United-supporter.

Och nej, den är inte clean, som jag gissar att du menar.

Subjektiva åsikt? Mer påhopp och helt meningslöst inlägg och kritik mot en idé jag fick när många tyckte Sjöö Sandström och hitta en med röd urtavla. Tyvärr har detta forumet blivit lite tråkigt p.g.a många med negativ åsikt.
Tycker du ja. Det är en klocka, döda ting dvs. Du agerar som om han kränkt din persona, varva ned lite.

Tycker du ja. Det är en klocka, döda ting dvs. Du agerar som om han kränkt din persona, varva ned lite.
Haha, näe, bara trött på folk som inte kan uppföra sig, bara trams. Men nu handlar denna tråden om tips och råd angående en klocka jag funderar på så har du inga sådana så kan du vara vänlig och kommentera någon annans tråd.
Trevlig helg.

Kul idé med jubileumstavlan, speciellt om du ser mer än bara rött. :) Lägg gärna upp en bild om du har så alla för se hur den ser ut.

Även om den faktiskt är riktigt snygg så tror jag risken är rätt hög att tröttna på att ständigt ha julafton på armen. Samma modell finns ju med riktigt snygga och "cleana" urtavlor som champagne. (Om den nu heter det ..)

Även om den faktiskt är riktigt snygg så tror jag risken är rätt hög att tröttna på att ständigt ha julafton på armen. Samma modell finns ju med riktigt snygga och "cleana" urtavlor som champagne. (Om den nu heter det ..)
Varit och tittat på den I butik nu och är rädd för att du har rätt! Det som gjorde att jag inte köpte den är 25 års emblemet vid 17.......Hade den kostat 10k hade jag kanske köpt den,men tror att dom som köpt den kommer tvingas sälja den under det vid senare försäljning så ska följa beg tråden :)
Vill fortfarande ha den på armen de flesta Lördagar :) , men inte till den pengen!!!
Så nu är det bara att leta vidare, ska kika på lite Longines och även fler Sjöö Sandström, han hade bara svårt inne också och den vill jag inte ha.

Angående champagne tavlan så har jag en GJ med det, snyggt!!!! Men har tröttnat lite på den. Funderar på vit tavla! Han hade en Sjöö S world timer med vit på svart gummi som va sjukt fin irl! Inte vad jag egentligen va ute efter nu, men känns ändå lite lockande ;)

Klockor, alla dessa klockor...............

Varit och tittat på den I butik nu och är rädd för att du har rätt! Det som gjorde att jag inte köpte den är 25 års emblemet vid 17.......Hade den kostat 10k hade jag kanske köpt den,men tror att dom som köpt den kommer tvingas sälja den under det vid senare försäljning så ska följa beg tråden :)
Vill fortfarande ha den på armen de flesta Lördagar :) , men inte till den pengen!!!
Så nu är det bara att leta vidare, ska kika på lite Longines och även fler Sjöö Sandström, han hade bara svårt inne också och den vill jag inte ha.

Angående champagne tavlan så har jag en GJ med det, snyggt!!!! Men har tröttnat lite på den. Funderar på vit tavla! Han hade en Sjöö S world timer med vit på svart gummi som va sjukt fin irl! Inte vad jag egentligen va ute efter nu, men känns ändå lite lockande ;)

Klockor, alla dessa klockor...............
https://klocksnack.se/threads/prisbump-sjöö-sandström-worldtimer-36mm.101996/
Bara att hugga!

Tillbaka
Topp