• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips om tävling (Affärsvärlden) - Vinn en Portofino Chronograph

Zingo

Rolex
Noterade att Affärsvärlden har en tävling där man kan vinna en Portofino Chronograph och tänkte tipsa om det då det finns ett gäng klockintresserade personer här. Länk: http://klocka.affarsvarlden.se/?utm...världen Klockkampanj - APRIL - STANDALONE ADM
(Jag har givietvis inget med varesig tävlingen eller bolaget att göra och admin får ta bort denna tråd om den skulle bryta mot någon regel!?).

Avseende själva klockan så är jag lite tveksam till den. Något stor om 42 mm och jag får alltid DW vibbar av Portofinon... :D
klocka_beskuren.png
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Värt att tillägga: Är du med i tävlingen så kommer du bli uppringd av prenumerationsförsäljare ett antal gånger, de är sjukt jobbiga men det kanske kan vara värt besväret.
 
Undra om man har någon chans att vinna om man inte redan prenumererar, eller de kanske enbart har den knappen för att se vilka de ska sälja till!
 

Fred_F

Breitling
Själv gick jag vidare till den så kallade finalen i tävlingen. Jag har för skojs skull mejlat Affärsvärlden tre gånger utan att få något svar på vad som hände med tävlingen (jag fattar såklart att allt är bluff). Det finns heller ingen information på Affärsvärldens webbplats. Finalsidan är borttagen sedan länge.
Jag blev uppringd två gånger av en påstridig säljare som ville lura på mig en prenumeration med anledning av min finalplats. Man ska förstås tänka att det ökar chansen att vinna om man också tecknar en prenumeration (Man-kan-ju-inte-få-något-utan-att-samtidigt-ge-något-principen).
Det här är ett riktigt fult knep för att snärja folk. Allt är såklart ett svindleri för att lura till sig nya prenumeranter.
Det existerar ingen klocka. Det finns ingen tävling. Det är bara rent bedrägeri.
 
Senast ändrad:
Själv gick jag vidare till den så kallade finalen i tävlingen. Jag har för skojs skull mejlat Affärsvärlden tre gånger utan att få något svar på vad som hände med tävlingen (jag fattar såklart att allt är bluff). Det finns heller ingen information på Affärsvärldens webbplats. Finalsidan är borttagen sedan länge.
Jag blev uppringd två gånger av en påstridig säljare som ville lura på mig en prenumeration med anledning av min finalplats. Man ska förstås tänka att det ökar chansen att vinna om man också tecknar en prenumeration (Man-kan-ju-inte-få-något-utan-att-samtidigt-ge-något-principen).
Det här är ett riktigt fult knep för att snärja folk. Allt är såklart ett svindleri för att lura till sig nya prenumeranter.
Det existerar ingen klocka. Det finns ingen tävling. Det är bara rent bedrägeri.

Säljaren som ringde mig sa iaf namnet på personen som hade vunnit, men man kan ju tycka att de borde gjort en lite tydligare announcement av vinnaren i slutet av tävlingen (givet att det faktiskt finns en)
 

Fred_F

Breitling
Inte bara namnet (nån målvakt på redaktionen :)) men också att få veta vilka svar/argument som ledde till vinsten (viktigaste börshändelserna etc).
Vinnaren ska såklart tillkännages av den som utlyst tävlingen, så har det alltid varit.
Jag tror uppriktigt att det var en bluff för att sälja prenumerationer. Det mesta talar för det.
 
Topp