• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på bröllopsresa

Strindberg

Patek
2-Faktor
En grej apropå ringen och snål-Arne, i USA brukar både kunder och butiker ha mycket högre krav på stenars renhet, vilket kan göra att en ring med en större sten upplevs dyrare där. Jag hävdar dock att kvalitet alltid är bäst när det kommer till större stenar.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Florens i september, dock vet jag inget om barn och stad kombon tyvärr :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Okej då går vi lite off topic, snål-arne i mig fick upp tanken på att då även köpa vigselringen i NYC. Någon med erfarenhet av ringköp over there? Fråga 2, är jag dumsnål och kan förvänta mig ett liknande scenario @Jonaz hustru #1? :)
Jag köpte min ring från en juvelare i NYC men dum som jag var skickade jag efter den så att hon skulle få den till vigseln istället för att vänta tills vi kom dit o hämta ut den.
Kostade mej frakt, tull o moms.
Ajajaj..
 
Jepp grabben ska med. Vi ska vara där 3 månader så han får det nog rätt chill i det stora hela. Gäller att planera resan bra dock, tänkte dela ut en påse till närmaste passagerare som innehåller en "ursäkta-lapp" och blandade gobitar som öronoproppar, ögonbindel, trisslott osv, ska klura mer på innehållet. När han var med till Thai sov han 9 av 10 timmar men då var han 3 månader. Vid 1 år räknar vi med lite mer spring i benen.
Då har ni verkligen ett barn från gudarna. Min dotter på ett år skriker som en gris efter 4 min i bil så vi har ångest deluxe inför vår Mallorca resa i september!!
 

JohanHLM

Rolex
Vi var i Alsace på bröllopsresa och även om vi inte hade barnen med oss hade det funkat utmärkt att ha det eftersom det blir många stopp under vinrutten. Vi bodde 2 nätter i Strasbourg, 2 nätter i Colmar och 2 nätter på ett slottshotell vid en vingård strax söder om Colmar. Hyrde bil och körde mellan orterna samt ut i vindistrikten.
Tycker det blev en lugn och mysig mix som kan rekommenderas!
 

Josef B

Bestraffaren
Tack för tipsen! Föredrar en kortare resa, vi brukar bli så rastlösa efter en vecka på samma ställe så 5-6 dagar vore lagom. Budget är mer att det blir vad det blir. Hittar man något roligt får det kosta. Rom känns som ett kul resmål. Var 10 år sedan jag var där och frun har inte bockat av den staden ännu. Undrar om det kan bli lite för varmt där i augusti. Ska reka lite.

Amalfikusten är fantastisk! Var i Ischia och Capri förra sommaren. Dock lite för varmt för lillgrabben. Vi var i Thailand när han var 3 månader och det var segt att behöva hänga inomhus den varmaste tiden på dygnet.

Märker att jag svarar lite på min egen fråga, får googla på resmål som har en medeltemp på 23-25 grader :)
Rom kan bli stekhett under juli månad, när vi var där så blev det 34-38 grader. Höll på att dö vissa dagar och räddningen var alla fontäner som finns lite här och där i centrala delarna. Rom är ju också en riktig turiststad med mycket att se, och mycket till fots. Som sagt, kan bli jobbigt. För min del så var det värt resan, men så har ni en unge med också.
 

Josef B

Bestraffaren
Sambon och jag åkte till Nice förra året och den resan blev helt underbar! Vi hade vår bas på hotellet Aston La Scala, nära till stranden och restauranger, och därifrån tog vi tåget till Antibes, Cannes, Villefranche och Monaco. Underbar semester med god mat, dryck, sol och bad och turistande.
Nästa gång så ska vi försöka fördela upp vistelsen på flera hotell. Villefranche är verkligen en liten pärla att söka sig till, härligt slingrande bakgator och mycket mycket trevliga restauranger. Så där ska vi bo några nätter :)

edit*
såg nu att det var klart med New York, men aja, lite tips iaf ;)
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Italien är ju alltid trevligt.
Jag slår en slag för det här hotellet.
http://www.grandhoteltremezzo.com/en/home/
Det ligger fantastiskt till vid Comosjön, och det tar ca 1h från Milano som man också kan passa på att besöka under vistelsen.

Har inte varit där med barn dock, men det kommer ske inom kort ( har en 2-åring ) och jag tror inte det kommer vara några som helst problem.
 

Josef B

Bestraffaren
Italien är ju alltid trevligt.
Jag slår en slag för det här hotellet.
http://www.grandhoteltremezzo.com/en/home/
Det ligger fantastiskt till vid Comosjön, och det tar ca 1h från Milano som man också kan passa på att besöka under vistelsen.

Har inte varit där med barn dock, men det kommer ske inom kort ( har en 2-åring ) och jag tror inte det kommer vara några som helst problem.
Jag var vid Gardasjön när jag var 20 år, underbara vecka med god mat och atmosfär! Dock så blev det ingen Milano.
 
Topp