• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på bra dykare!

Är på jakt efter mitt första dykare - en robustare klocka som tål lite. Har inte den högsta budgeten, helst under 10K. Har en vrist på 16,5 och vill inte ha en för fet klocka för min arm.

Kasta på mig en massa tips! Är en djungel där ute med härligheter!

Kika gärna på Kobra Kai- där kryllar det av bra dykare under 10k. Annars har te.x. certina ett gäng snygga för runt under 5, som tex certina ds diver

En ny Turtle får du ju för lätt under 10K. Den gör sig bättre i verkligheten än på bild. :)
SRP787_Lumen_Car.jpg

En ny Turtle får du ju för lätt under 10K. Den gör sig bättre i verkligheten än på bild. :)
SRP787_Lumen_Car.jpg
Den är också väldigt fet.
Är på jakt efter mitt första dykare - en robustare klocka som tål lite. Har inte den högsta budgeten, helst under 10K. Har en vrist på 16,5 och vill inte ha en för fet klocka för min arm.

Kasta på mig en massa tips! Är en djungel där ute med härligheter!
Handled*

Handleden mäter med nuvarande måttband 16 cm
Handen mäter (mitt på) 19 cm.
Underarmen mäter på tjockaste stället 27 cm.
Överarmen mäter ca. 35 över bicep! (i avslappnat läge)

Denna Seiko Padi srpa21 sitter fint på min 17cm handled tycker jag. Dyker upp på KS ibland för några tusen, ny runt 5tkr.
IMG_20180703_164949.jpg

Baby-turtlen blir för liten, här är en fullstorleks SRP777 på 16-16.5cm handled :) korta luggar gör den mindre än man tror. Handledsmåttet varierar rätt mycket om du vrider handleden för att titta på klockan eller om du håller armen normalt (och visar klockan för andra, dvs den position du oftast har naturligt), tycker den sitter bra i första fallet och perfekt i andra.
IMG_20180703_181611.jpg

Senast ändrad:
Blir riktigt sugen på den alt. pepsi varianten! Lite svårt för ringen under boetten, får klockan att se större ut än den är? Har du en själv? Hur bärs den stor/liten?
Har endast testat den i butik men tyckte den satt hur bra som helst (18 cm handled). Jag är van vid större Seikodykare, typ vanliga sköldpaddan, så jag gillade onväxlingen med en något mindre variant. Med det sagt tycker jag vanliga sköldpaddan sitter kanon också.

Har endast testat den i butik men tyckte den satt hur bra som helst (18 cm handled). Jag är van vid större Seikodykare, typ vanliga sköldpaddan, så jag gillade onväxlingen med en något mindre variant. Med det sagt tycker jag vanliga sköldpaddan sitter kanon också.

Tack för tipset! Börjar luta mot den mindre varianten!

Tillbaka
Topp