• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på bra dykare!

Baby-turtlen blir för liten, här är en SRP777 på 16-16.5cm handled :) korta luggar gör den mindre än man tror. Habdledsmåttet varierar rätt mycket om du vrider handleden för att titta på klockan eller om håller armen normalt (och visar klockan för andra, dvs den position du oftast har naturligt)
IMG_20180703_181611.jpg
Den där är ju inte för liten.

Jag kan rekommendera Certinas dykare då jag har en själv som varvats i 2.5 år nu. Robusta, välbyggda och prisvänliga. Du hittar en ny på Klockia för ca 7.

Edit. Kan vara i det större laget för TS.. men värd att pröva!

Christopher Ward har en mängd dykare i 43 såväl som 38 mm versioner. Finns både som mekaniska och quartz. Oris Aquis 39,5 mm är annars klockren men över beloppsgränsen du angav.
IMG_3161.JPG

Christopher Ward har en mängd dykare i 43 såväl som 38 mm versioner. Finns både som mekaniska och quartz. Oris Aquis 39,5 mm är annars klockren men över beloppsgränsen du angav.
IMG_3161.JPG
+1 på CW, speciellt om länk föredras framför tex seikons gummi/silikon. Prenumerera på CW:s nyhetsbrev och invänta nästa rabattkod!

(Visst Seiko SRP finns med länk också, eller släng på en länk från strapcode, men.. Nää.. :) )

Turtle sitter mndre än måtten eller välj en skx007/9 om vristerna är klena:) Mini borde haft kronan kl tre och ingen datumbubbla för att vara intressant enligt mig

Turtle sitter mndre än måtten eller välj en skx007/9 om vristerna är klena:) Mini borde haft kronan kl tre och ingen datumbubbla för att vara intressant enligt mig
Om budgeten är upp till 10k är skx kanske lite väl billigt? :) Men bra tips ändå, hellre fria än fälla såklart :) @saindoux25 se isf till att jämföra SKX icke-aplicerade index med SRPns applicerade index, samt skillnad hos gummi/silikonbanden. Gör hela skillnaden för min egen del i alla fall.

En nackdel hos SRPn (och SKX?) är att den kromade ringen kan upplevas lite billig. Ingen dealbreaker enligt mig givet priset, men om man satsar på 10k-känsla så är det nog en relevant sak att titta på.

Är på jakt efter mitt första dykare - en robustare klocka som tål lite. Har inte den högsta budgeten, helst under 10K. Har en vrist på 16,5 och vill inte ha en för fet klocka för min arm.

Kasta på mig en massa tips! Är en djungel där ute med härligheter!

Jag själv hade nog försökt klippa en begagnad Tag Heuer modell Aquaracer för de pengarna :)

9FC3CDC4-18F1-47E8-907C-E485BA2D2DCC.jpeg
Jag har en skx, köpte ganska nyligen, sjukt nöjd, har snorklat, lekt med syskonens barn i vågorna i timmar och rullat i sanden, den verkar tåla det mesta. Det är är den oranga modellen skx011,men finns andra färger, ganska fet på 43 mm. Jag har taniga armar men den sitter bekvämt ändå, även om den är i största laget.

Tillbaka
Topp