• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på bra ställe att polera klockan i Gbg området?

J-ohan

Basic
Tänkte kolla om någon vet någon som e duktig på o polera klockor i Gbg området? Klockan har både borstade o blanka ytor.

Jarl Sandin är nog OK men vad är det för klocka vi pratar om?

Jag hade skickat den till Breitling själva i Täby. Det är ändå ingen som kommer göra en polering utan åtminstone en täthetsservice samtidigt, så lika bra att låta dom göra det.
Håller med. Jarl Sandin kan göra det men jag hade nog hellre skickat till Breitling ändå. Det kommer bli dyrt som satan oavsett.

Gå in och fråga Jarl Sandin, de har ju både guldsmed, urmakare och säljer Omega, Cartier, IWC osv.
Jag har polerat smycken med gott resultat, dock inga klockor.

Har snyggat till en Omega-clasp hos Jarl med mycket bra resultat. Pearlman fixar det man ber om och inget mer, fick bytt ställaxel på en vecka. Kompetent urmakare som säkert kan polera.

Har snyggat till en Omega-clasp hos Jarl med mycket bra resultat. Pearlman fixar det man ber om och inget mer, fick bytt ställaxel på en vecka. Kompetent urmakare som säkert kan polera.
Ska kolla där då , är Inga djupa märken ell dings , utan lines , är främst armbandet ja vill putsa upp, vet du vad dom brukar ta för en polering ?

Ska kolla där då , är Inga djupa märken ell dings , utan lines , är främst armbandet ja vill putsa upp, vet du vad dom brukar ta för en polering ?
Jarl alltså? Kostade 500:- men det var bara på claspen så det blir ju mer för din del. Är bara att lämna den där så får du ett kostnadsförslag.

Senast ändrad:
Jarl Sandin har tät kontakt med Breitling om polering, så de ska kunna polera bra, alltså i nivå med Breitling själva.

Tillbaka
Topp