• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på bruxsig klocka

alun

Basic
2-Faktor
Grabben rycker in i lumpen och behöver en klocka han inte behöver vara otrolig för att tappa bort eller ha sönder. Men jag vill ju så klart att det ska vara något roligt än bara en "vanlig" 200kr quartz.

Så digital eller analog spelat ingen roll men batteri är att föredra. Budget 0-4k

Vad skulle ni köpa?

Grabben rycker in i lumpen och behöver en klocka han inte behöver vara otrolig för att tappa bort eller ha sönder. Men jag vill ju så klart att det ska vara något roligt än bara en "vanlig" 200kr quartz.

Så digital eller analog spelat ingen roll men batteri är att föredra. Budget 0-4k

Vad skulle ni köpa?
Finns extremt mycke men givet är en Seiko Arnie 😍

Ring Klockmaster Globen de hjälper dig även om ni skulle bo utanför sthlm. De är bästa Seiko ADn!

Jag låg inne som Kustjägare för 20 år sedan och hade då en militärgrön digital surfklocka från Nike haha. Den gjorde jobbet bra men hade jag gjort om det idag skulle jag utan tvekan valt en G-Shock med bra läsbarhet och lume samt belysning. En klocka som inte märks så mycket på armen och inte är allt för stor så man fastnar i saker.

Senast redigerad av en moderator:
D68AB22F-63DD-4DD6-9112-F8B79085BC63.jpeg

En ana/digi- G-Shock är helt klart mest praktiskt. Då kan han köra tidtagning, nedräkning, UTC, kompass osv.

Måste gälla sommartid, annars är klockorna bara i vägen (kardborrejackan osv) Om de inte rockar Ultrathin JLC 🤣
Jo, förvisso, men är väl ganska mycket som ”är i vägen” när man rustat. Min bild är att operatörerna i princip sover med dessa pjäser, dvs klockan lämnar armen när/om man blir civilist och vill rocka ultratunna JLC istället. ;)

107661EF-E7D8-47AB-AEE6-F107BDA0BEF7.jpeg
9FDD8788-189B-424C-B988-D8A15A5DB1A6.jpeg
286FFF1A-2FF4-431A-9E42-15E6CF69505A.jpeg

CWC är såklart också ett bra val. Har gillat de jag haft riktigt mycket. Ställer mig dock tveksam till att de skulle klara magnetismen i en stridsvagn om det är aktuellt. En GShock klarar sådant.

Och man blir av med många praktiska funktioner. Larmfuktion använder man ju för jämnan ute i fält.

Tillbaka
Topp