• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på butiker i St Petersburg?

oftast

Panerai
2-Faktor
Jag är medveten om längden på det här skottet men jag ska till St Petersburg om ett tag och undrar om någon har bra tips på klockbutiker där, eller kanske marknader där klockförsäljare håller till?
Är främst intresserad av Sovjetiskt/Ryskt men mottar tacksamt alla tips!
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Det finns en tråd som lite behandlar St Petersburg här: https://klocksnack.se/threads/köpa-kolla-på-klockor-i-moskva.9440/
Kanske någon hjälp. Jag har själv varit där utan att hitta någonting direkt vintage. Däremot är rubeln så billig nu att det kanske lönar sig att köpa nytt?

Tack! Absolut en bra poäng med billig rubel, är dock lite för vintage-biten för att kolla på nytt :)
Drömmen är att hitta en fin sovjetisk kronograf till vettigt pris...
 

Anno 1685

Omega
Här är en annan tråd (om än inte så dagsfärsk...) Det verkar inte finnas någon stark marknad för begagnade inhemska klockor i Ryssland. Mest utlänningar som är intresserade och de säljer man lättast till via eBay, vad det ser ut som. Men lycka till!
 
Topp