• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på datorväska?

Sjobedan

Rolex
Tja,

Oklart om jag har missat någon uppenbar tråd i min sökning. Men skulle gärna ta emot lite olika tips på schyssta datorväskor i skinn. (typ messengerbag med plats för en dator och lite småprylar)

pris då? ptja, upp till 3,5k-4k?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
52510217032__C61798A0-B6DE-485B-96B1-0A04DBB52298.JPG

En kamrat har en från Rizzo som patinerats riktigt fint.

Kolla om du hittar nåt du gillar: https://www.rizzo.se/vaskor/vaskor-herr/
 
Senast ändrad:

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Tja,

Oklart om jag har missat någon uppenbar tråd i min sökning. Men skulle gärna ta emot lite olika tips på schyssta datorväskor i skinn. (typ messengerbag med plats för en dator och lite småprylar)

pris då? ptja, upp till 3,5k-4k?

Hur stor dator behöver du ha plats för?
 

kabro

Cartier
Kolla in Arsante of Sweden. Vet tyvärr inte så mycket om märket, men kanske kan falla dig i smaken!

Edit: Eller jo lite vet jag, och det kanske kan vara kul att höra:
Väskorna ska vara designade för att passa Apple-prylar och bagageutrymmet i Tesla samt BMW i8!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Kör med en Timbuk2, XS. Alldeles lagom, massor av fack, hyggligt bekväm och vattentät. Dessutom rätt snygg, tycker jag iaf. Åtminstone om man kör typ jeans, sneakers och en lite sportigare jacka.
 

Såkkett

Omega
Har beställt en från saddleback leather som skall dyka upp nästa vecka till min 12" men den skall klara upp till 13"
f11012.jpg

Har haft andra prylar från dom och det brukar vara riktigt bra kvalité sett till priset om än lite tunga, får återkomma om utlåtande om just denna när den landat.
 

Depp-Erik

Cartier
Kapar och försöker återuppliva tråden.
Behöver en väska som ska kunna innehålla dator (13"), lunchlåda, mindre termos och lite kurslitteratur. Alltså en rätt stor messenger bag eller liknande.
Helst gjord i läder men viktigast är att den är regnsäker, cyklar alltid till skolan oavsett väder och om datorn blir fuktskadad är jag körd!
Budget ca 1500 spänn.

Jag tycker mig ha letat runt men inte riktigt hittat nått som passar, de som är snygga och gjorda i läder brukar inte kännas så regntåliga och de som är uttalat regntåliga ser ofta förjävliga ut. Jag är nästan inne på att köpa material och verktyg och sy en själv över jullovet men det känns som ett rätt stort projekt.

Tacksam för tips :)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Kapar och försöker återuppliva tråden.
Behöver en väska som ska kunna innehålla dator (13"), lunchlåda, mindre termos och lite kurslitteratur. Alltså en rätt stor messenger bag eller liknande.
Helst gjord i läder men viktigast är att den är regnsäker, cyklar alltid till skolan oavsett väder och om datorn blir fuktskadad är jag körd!
Budget ca 1500 spänn.

Jag tycker mig ha letat runt men inte riktigt hittat nått som passar, de som är snygga och gjorda i läder brukar inte kännas så regntåliga och de som är uttalat regntåliga ser ofta förjävliga ut. Jag är nästan inne på att köpa material och verktyg och sy en själv över jullovet men det känns som ett rätt stort projekt.

Tacksam för tips :)
Denna kanske?
http://m.boozt.com/se/sv/sandqvist/...ght.se&utm_source=tradedoubler&utm_medium=cpa
 
Topp