Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kommer den ut på KS snart månne?Jag köpte en Omega Seamaster när jag var klar med universitetet. Tydligt minne när jag hämtade upp den!
Tack för svar!Skulle se det som:
1. Hur vill du att hela minnet av köpet och klockan ska vara? Maxa vad som är möjligt? Isf är pre-owned/begagnat absolut det bästa.
2. Göra det lite som ett event? Typ hela upplevelsen. Bubbel hos AD, första (och kanske enda) ägare?
3. Är det något du vill köpa för att behålla?
Vilka kvaliteter ska den ha? Typ vattenreistens? Stöttålig? Etc.? Hur kommer du att använda den utanför kontoret?
Ett alternativ som har låg vattenresistens men som överlag är fantastisk är Cartier Santos-Dumont. Den ligger en bit över 40 ny men är en klassiker. Om jag idag skulle köpa en första klocka (främst för kontoret och enklare fritid) skulle den helt klart vara ett alternativ. Går att varva med olika band och kommer att vara klassisk i alla lägen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack för ingående svar!Skulle se det som:
1. Hur vill du att hela minnet av köpet och klockan ska vara? Maxa vad som är möjligt? Isf är pre-owned/begagnat absolut det bästa.
2. Göra det lite som ett event? Typ hela upplevelsen. Bubbel hos AD, första (och kanske enda) ägare?
Vilka kvaliteter ska den ha? Typ vattenreistens? Stöttålig? Etc.? Hur kommer du att använda den utanför kontoret?
Ett alternativ som har låg vattenresistens men som överlag är fantastisk är Cartier Santos-Dumont. Den ligger en bit över 40 ny men är en klassiker. Om jag idag skulle köpa en första klocka (främst för kontoret och enklare fritid) skulle den helt klart vara ett alternativ. Går att varva med olika band och kommer att vara klassisk i alla lägen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack för svar!Tudor BB Pro! Så jäkla braListar 40’
![]()
![]()
Tack för svar!Skulle se det som:
![]()
![]()
![]()
![]()
No worries. Begagnat så ligger det en fin Dumont ute nu. Lycka till!Tack för svar!
Är nog ute efter hela upplevelsen, gå till AD och komma ut med något eget. Känns som ett minne för livet. Lutar starkt mot en blå BB56 i nuläget.
Uppskattar dock tipset! Har tidigare tittat på Dumont med månfas. Skulle tro att det blir mitt nästa köp, dock begagnat.
Tack för svar!GS SBGN003 som redan nämnts skulle vara mitt tips. Sällan varit så nöjd
Har du provat den?Tack för svar!
Är nog ute efter hela upplevelsen.
Tack för ingående svar!
Jag uppskattar tanke på att gå till AD och komma ut med något som är mitt och kommer fortsätta vara det. Känns som ett minne för livet att göra första större köpet. Lutar kraftig mot en blå BB56 på länk. Det känns som hela paketet, för rimliga pengar.
Jag uppskattar dock ditt tips om Dumont! Har tidigare tittat på den, särskilt modellen med månfas.
Tack för svar!
Tycker också den är riktigt fin dock lite för tjock. Tjockleken gör att jag inte upplever den som smidig nog för att jag skulle vilja ha den på kontoret etc varje dag. Men något för framtiden!
Nej inte just den. Men har prövat deras GMT. Som jag förstår det är de samma tjocklek men kanske har fel?Har du provat den?
Tack för svar!Jag köpte en Omega Seamaster när jag var klar med universitetet. Tydligt minne när jag hämtade upp den!
Nej inte just den. Men har prövat deras GMT. Som jag förstår det är de samma tjocklek men kanske har fel?
Inga problem! Hoppas du hittar något bra.Tack för svar!
Precis den känslan jag är ute efter!
Du borde verkligen prova den! Upplevs inte alls som tjock.
Då måste jag pröva den!Du borde verkligen prova den! Upplevs inte alls som tjock.
Inte alls samma känsla så prova den om du har möjlighetNej inte just den. Men har prövat deras GMT. Som jag förstår det är de samma tjocklek men kanske har fel?
Instämmer helt. Däremot ska man nog vara medveten om att te x en BB58 kanske inte finns inne utan det är lista som gäller (så man inte planerar en hel dag och det inte blir ngn klocka den dagen).Av vad jag läst så tror jag redan du vet vad vill och bara få det bekräftat. Inte så konstigt med tanke på att det är mycket pengar och tänkt att bli ett minne för livet. En blå BB58 låter som ett ypperligt val. Funkar i många sammanhang och ett fint minne som kommer hålla över tid. Ta med en vän/partner, gör sig fin och ut och käka en trevlig middag efter så blir det nog en upplevelse att minnas och en bra belöning till dig själv.
Bara för att vara tydlig, det är inte för någon annans skull jag föreslår att du gör dig fin osv. Som någon skrev innan det blir så bra som man gör det. Om du inte gör en stor sak av det som kommer det inte kännas som en stor sak. Man ska fira helhjärtat, vad är annars meningen?
Och lita på dig själv! Köp en klocka för att du vill ha den, inte för att ett gäng fantaster på internet rekommenderar något. Vi är inte riktigt kloka…
Tack för svar!Av vad jag läst så tror jag redan du vet vad vill och bara få det bekräftat. Inte så konstigt med tanke på att det är mycket pengar och tänkt att bli ett minne för livet. En blå BB58 låter som ett ypperligt val. Funkar i många sammanhang och ett fint minne som kommer hålla över tid. Ta med en vän/partner, gör sig fin och ut och käka en trevlig middag efter så blir det nog en upplevelse att minnas och en bra belöning till dig själv.
Bara för att vara tydlig, det är inte för någon annans skull jag föreslår att du gör dig fin osv. Som någon skrev innan det blir så bra som man gör det. Om du inte gör en stor sak av det som kommer det inte kännas som en stor sak. Man ska fira helhjärtat, vad är annars meningen?
Och lita på dig själv! Köp en klocka för att du vill ha den, inte för att ett gäng fantaster på internet rekommenderar något. Vi är inte riktigt kloka…
Hmm ja det måste jag nog kolla upp. Tack för tips!Instämmer helt. Däremot ska man nog vara medveten om att te x en BB58 kanske inte finns inne utan det är lista som gäller (så man inte planerar en hel dag och det inte blir ngn klocka den dagen).