Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sån tråkig klocka va! Matta färger, kass lume och väldigt oskön vridringsmekanik.
Jag brukar föreslå Omega AT men om 20 000 kr är max så varför inte en begagnad Datejust? Köp en så billig som du kan hitta och använd den tills den inte går att serva längre!
Annars en Omega Seamaster Professional?
En beater behöver inte alls vara en kvartsklocka och en G-Shock borde inte vara ett alternativ för någon!
Du har redan fått många bra svar och kommentarer, tycker jag.
När jag läste rubriken, så läste jag "fin klocka som tål en del" och för mig är det en Rolex Datejust, med slät glasring och Oysterlänk. Eller en Rolex Explorer I. Jag har båda modellerna och använder dem båda i alla möjliga situationer, Datejusten har förstås lite fördel åt det "finare" hållet och Explorern åt det sportigare hållet.
Så läste jag att du kanske egentligen var ute efter en sportig klocka som funkar i lite elegantare situationer och att den max får kosta 20 tkr och då måste jag stämma in i kören som sjunger "Omega AT". Du kommer för all del undan med Seamastermodellerna, eller en PO också (knappt någon mer än sådana som vi som bryr sig om vad som sitter på handleden, så länge det ser fräscht ut).
Ett alternativ, skulle kunna vara Tudors kronografer ref 792X0, som du kan få i gott skick för runt 20 tkr. Sportig krono, bra länk (äldre har Oysterlänk, nyare har Tudors jubile-variant), elegant (tycker jag), funkar till mycket. Tålig. En "fin-beater".
Inspirationsbilder på min:
... Har inte använt den på jättelänge. Korkat... nu när jag tänker på det... Otroligt mycket klocka för pengarna.
mvh A