• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på handväska till hustrun: 10-30k

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Damen önskar sig någon fin väska men är inte heller insatt. Hon är väldig generös gällande min hobby så jag känner att jag vill köpa något fint och klassiskt.
Någon med en fru med koll? :)


Tacksam för hjälp!!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Damen önskar sig någon fin väska men är inte heller insatt. Hon är väldig generös gällande min hobby så jag känner att jag vill köpa något fint och klassiskt.
Någon med en fru med koll? :)


Tacksam för hjälp!!
En Bayswater är väl ungefär så klassiskt det blir utan att dra över budget och besöka franskt hus med orange boxar.

Min fru har en som hon fick av mig för några år sen. Hon verkar nöjd. :)
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor

Tokka

Panerai
2-Faktor
Beror lite på vilken storlek hon föredrar. Drar iväg några tips utifrån vad som diskuteras och köpts här hemma genom åren.

Gillar hon mindre storlekar så är Chanel Clutch with Chain ofta uppskattade och inom budget, typ denna:

Tycker både Bottega Veneta och Loewe har lite roligare modeller, typ denna:

Louis Vuitton har en del uppskattade modeller. Skulle undvika Neverfull som man ser överallt och istället kolla på något sådanthär:
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Behöver hjälp 🤣 inte likes❤️
Jag skickade en like. Hoppas det hjälpte 😂

satt i samma sits när tjejen fyllde jämt. Ska försöka få ner mina tankar. Min första väska åkte tillbaks på öppet köp så jag är en amatör här för att ge dig info om fler problem och saker att ha i åtanke 🤷‍♂️
Ursäktar på förhand!

Typ av väska
Hör och häpna gents, det finns olika väskor till olika tillfällen. Här handlar det inte om dyka, flyga, vara på månen utan mer…. Ja va fan vet jag.

Klutch/kuvertet: större plånbok

cross body: som ovan typ (små) men du kan hänga den över axeln (långt band)

axelväska: ska också hängas över axeln men väskan är nu lite större och har kortare band.

Totes: tänk dig flergångspåsen på Ica maxi men designad i läder eller annat material. Här kastas det ner grejer och tjejerna ska alltid trycka ner en tröja eller scarf för att bulla ut den. Hör hittar du klassiska modeller som Luis V Neverful. Här har du bara handtag men de går att hänga över axeln.

Handväska: den man håller i handen i ett handtag.

Sen finns det annat som jag inte vet var jag ska kategoriers in; sadelväskor (Christian Dior), evening bags, mini ryggsäck osv. Fendis korvlimpa, var lägger man den?

Funktion
Ett par saker att ha koll på tillsammans med ovan. Ska den gå att stänga? Ska den ha massor av fack? Material (mocka läder canvas etc)? Avtagbara band? vad hon få plats med i

Annat
Hennes klädstil i övrigt? Märken? Guld vs Silver?

Märke
Som med klockor. Så många märken, så många åsikter. Nästan alla designers har någon model som räknas till ikonerna. Bara du vet vilket märke som hon bäst skulle identifiera sig med.

Klassiska designers. ”Alltid inne” (finns så många):
Chanel
Gucci
YSL
Christian Dior
Louis Vuitton
Mulberry
Alexander McQueen
Bottega Veneta
Burberry
Chloé
Celine
Dolde & Gabbana
Givenchy
Prada
Ferragamo
Hermes
Tod’s
Tom Ford
Loewe
Mfl….

Var handla?
Stå inte i kö i onödan och slipp inbokade möten på Biblioteksgatan i Stockholm.
NK har okej utbud och bra villkor (öppet köp).
Online: My Theresa och Net-a-Portier funkade grymt. Nästan alla brands har egna onlinebutiker och det är skönt, exempelvis skickade LV på två dagar med bud från Paris utan kostnad medan det inte ens gick att komma in i butiken i Stockholm. Rekommenderas (också bra villkor med returer).


Så! Nu blev det inte lättare men skicka några referenser på väskor du tror hon gillar eller något kring funktion så försöker vi!

ps. Reserverar mig rätten till stavfel och dålig formatering. skriver på mobilen och spräckte displayen
 

martaSM30

Audemars
Kolla in ATP.
Du har säkert sett dem på stan, känns igen på det speciellt formade ”locket”.
T. ex. denna
3D78698D-668C-4631-B10B-D9FA79A53104.jpeg

De har också snygga skor💁🏼‍♀️
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kolla in ATP.
Du har säkert sett dem på stan, känns igen på det speciellt formade ”locket”.
T. ex. denna
3D78698D-668C-4631-B10B-D9FA79A53104.jpeg

De har också snygga skor💁🏼‍♀️
Riktigt läglig tråd @Dbrasco, är själv i samma tankar även om jag har en lägre budget. Den där ATP som @martaSM30 länkade fastnade jag själv för, stort tack för tipset🙏
 

Matte1970

Cartier
Jag tänker mig LV går väl alltid hem. Är alltid lätt att sälja om man tröttnar på den.
Nu har jag inte stenkol på vad de ligger på, men säkerligen inom ditt prisspann.
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Jag tänker mig LV går väl alltid hem. Är alltid lätt att sälja om man tröttnar på den.
Nu har jag inte stenkol på vad de ligger på, men säkerligen inom ditt prisspann.

Absolut. Tänk dock på att det är Vachetta-läder i många av dessa. Enkelt förstöra om man inte sköter om det bra.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Beggad Chanel Flap.

Roligaste valet enligt mig.

Sen kan ni börja nörda väskor tillsammans och snart sitter ni där med en Kelly.

Bayswater som nämndes är ju sjukt bra också.
 

Cuban8

Omega
2-Faktor
Bra förslag ovan!
Jag skulle också säga Mulberry, gärna Bayswater. Jag tycker personligen att det är en bra allrounder. Funkar helt ok både uppklätt och lite mer casual. Så kan du komplettera med ytterligare Bayswater i annan storlek/färg senare också så får hon en trevlig samling! 😁
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
Jag köpte en svart Bayswater till min fru för en del år sedan. Rymlig och tålig GADA-väska.

Hade begränsad budget då så köpte begagnad, och är det något som piratkopieras ännu mer än klockor så är det ju handväskor. Jag upptäckte som tur var purseforum.com, handväskornas klocksnack! Bara att regga dig där om du vill hoppa ner i kaninhålet ordentligt. Hur som helst finns det bl a märkesspecifika "är den äkta"-trådar där om du funderar på begagnat/vintage. Jag fick bra hjälp att kontrollera min Bayswater innan jag slog till. (Var tvungen att kolla nu och tråden verkar lika aktiv fortfarande, 17500 inlägg! :D https://forum.purseblog.com/threads/authenticate-this-mulberry.901871/ )
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
  • Like
Reactions: F32

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Min sambo fick den länkade ATP väskan i födelsedagspresent i oktober, hon älskar den. Hon har någon slags förkärlek till ATP har jag kommit underfund med.

Undrar också vad det blev :)

Köpa present till sin partner är lika kul som att få något.
 
Topp