• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på klocka mellan 15 och 20k

Hej,

Som rubriken lyder letar jag efter någon klocka som ligger mellan 15 och 20k.
Nytt som begagnat fungerar bra.

De klockor jag främst kollat på är:
  • Oris Sixty Five Two Tone - Nya modellen
  • Breitling Colt
  • Tag Heuer Aquaracer
Har även sneglat på Tudor Oysterdate, men känns som ett lite för osäkert kort med tanke på klockans ålder för att jag ska våga mig på ett köp :D

Frågan lyder egentligen vilken ni hade valt av de som är listade, alternativt om ni har några övriga tips att komma med utöver dessa? :)

På A svarar jag Aquaracer
På B svarar jag att jag hade hållit hökaktig utsikt efter ett ovanligt billigt exemplar av en Armand Nicolet HS2 eller klippt IWC Ingenieur two-tone-kvartsaren som ligger på Uhrforum med ett störande lågt pris.

Hej,

• Breitling Colt
  • Tag Heuer Aquaracer
Har även sneglat på Tudor Oysterdate, men känns som ett lite för osäkert kort med tanke på klockans ålder för att jag ska våga mig på ett köp :D

Frågan lyder egentligen vilken ni hade valt av de som är listade, alternativt om ni har några övriga tips att komma med utöver dessa? :)
Colten. Tuffast

IMG_20190506_145455233_HDR.jpg

Hej,

• Breitling Colt
  • Tag Heuer Aquaracer

For min del hade det varit Oris från din lista. Skulle tipsa Sinn och Doxa I denna pris klass. Men det bara vad jag tycker om

Sin Ux1 brukar ju ligga runt 13-15 .
Kanske nån udda (oälskad) Rolex, kanske svårt under 20tusen idagsläget, dessutom blir dom ju halv/hel gamla och svårt att veta servicebehovet.
Oris Aquis med gröna tavlan är ju också riktigt sjysst kanske svår och få tag i.

Oris Aquis, eller Sinn U1, men hade jag 15 papp att bränna skulle jag köpa 2, valfri Squale och en dykar Seiko......

Oris Aquis, eller Sinn U1, men hade jag 15 papp att bränna skulle jag köpa 2, valfri Squale och en dykar Seiko......
Tack! Jag har dock en Squale 1545, som jag är grymt nöjd med. Lite besviken över att keramisk bezel kom direkt efter att jag köpte min däremot :D Lyckades repa den efter två veckor.

Har en Orient Ray 1 också, som jag verkligen gillar.

Eller varför ej klockan, kanske mest bang for the buck, på köp o sälj nu för 17,5, Aquadive Bathysphere 500 twin barrel...@Lennyk

Av dom listade hade jag gått på en Colt. Eget tips så Tudor bb36, nöjd med min.
IMG_20190419_103131.jpg

Bra tips! Har kikat på den, och har lockats lite. Men något som får mig att känna att den är för "simpel" för att vara värd runt 20k.
Tänker typ att jag då hade köpt en SARB033/035. Men kanske bara är jag :D Så missförstå mig inte, den är snygg!

Här är två alternativ jag sitter och putsar på som du begagnade kan hitta för under 20k. Breitling Colt och en Maurice Lacroix Pontos S.
Pontos känns kanske mest prisvärd då de listar 40k men du hittar en fin begagnad för 15-20k.
Colten behöver ingen presentation
IMG_20190507_115904.jpg

Jag tycker Tag heuer Carrera är sjukt fin för pengarna. Nu ligger min också ute på sälj men Ni som hängt här ett tag vet hur det är. Jag vill prova något annat. Men shit vilken fit and finish den klockan har. Spöar allt annat jag provar i prisklass under 30. 39mm är rätt storlek. Den bärs stort pga stor glasring o långa luggar. Ovanlig och väldigt Carrera typisk form på boett o lug också!
IMG_20190316_140617.jpg

Jag har en Breitling Colt GMT A32350 som jag kan tänka mig att sälja. Du kan googla referensen för mer info. Servades efter sommaren 2018 och ruckades i november.
20190403_124346-01.jpeg

Tillbaka
Topp