• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på klocka till 13 åring

Qwerty

Basic
Har en son på 13 år som börjar intressera sig för klockor - bra! ;)

Men någon som har tips på klocka, ny eller beg, för ca 2000kr? Han är åt det sportiga hållet så klockan bör nog vara det också :).

hej köpte en Swiss military hanowa riktigt fin och super skön med sin gummi länk. bra pris också. lycka till er båda.

IMG_2829.PNG
IMG_2830.PNG

SEIKO 5 har vissa modeller som passar skulle jag tro. Den överta är 38 mm. Den nedre 35mm.

Sedan finns babyG som är robusta

GShock 5600 är väldigt populär med barnen.
De har flera andra klockor men de där får jag knappt använda då de alltid är på någon av barnens handled.
Fördel, ganska bra priser (1000kr ungefär) robusta och klarar en hel del så man kan va lugn.
9CB82127-D957-458B-A108-BBF245FAE367.jpeg

Du har ju redan fått flera bra förslag, men här är ett till: ”Marathon General Purpose Quartz with Date and Tritium”. Lika cool som praktisk. 1.400kr ny från vettig säljare på eBay.
3147A305-E95D-47AE-8A3E-2788942BAFDC.jpeg

[Fotot lånat från tillverkaren, men min äldste son har en snarlik.]

Min son ville ha Rolex men fick nöja sig med att låna en Tudor Jumbo på 38mm med meshlänk. Detta var OK efter att fått se de olika delarna som faktiskt var just från Rolex. Även en diskussion om glaset och att vi kunde putsa om han fick repor. Ett klockintresse var väckt. Han är 12år.

Köp två om han är intresserad. En snx427 typ och kanake en g-shock 5600. Lika bra att börja samla direkt.

Kan vi få lite tips och liv i denna tråden. Har en pojk på 13 år som börjat titta på klockor.

Vad kan man köpa för något som är ett bra insteg till att göda intresset, en submariner får han inte än men något liknande, smakfullt och stiligt vore roligt.

Tillbaka
Topp