Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Till 18 års present mottages tacksamt,ny pris runt 5000 kan även tänkas någon beg om det dyker upp något fint
Hade nog också siktat på en Seiko. Har haft en Seiko 5 som fungerat utmärkt i över 20 år nu...Certina/Seiko/Tissot.
Lite för dyr men riktigt fin och till ett bra pris. Han kanske kan låna ut den till pappa om pappa lånar ut sina? Då fördelas kostnaden på fler dessutom och alla får fler klockor att välja på.Till 18 års present mottages tacksamt,ny pris runt 5000 kan även tänkas någon beg om det dyker upp något fint
Jag har själv en Seiko 5 sen tidigare som jag är fruktansvärt nöjd medHade nog också siktat på en Seiko. Har haft en Seiko 5 som fungerat utmärkt i över 20 år nu...
Den där är helgrym!Nu kan jag såklart bara svara för min egen del men ska man ge bort saker är det oftast roligare och säkrare med nytt!
Du har ju garantier och är säker på att inget servicebehov finns samt det är ju roligare att själv få sätta de första märkena på sin första ”riktiga” klocka
Om han gillar dykare tycker jag ni ska kika på Certina DS Action Diver!
Mycket gedigen klocka för pengarna, ligger dock något över 5000kr.
Tror att en Schweizisk Klocka smäller högre för än 18åring än en motsvarande Japansk typ Seiko.
https://www.klockia.se/certina-ds-a...v-UEpQjtU-Gg98mlhjOt3-8ZuF7T-iyBoCeh8QAvD_BwE
![]()
Nu kan jag såklart bara svara för min egen del men ska man ge bort saker är det oftast roligare och säkrare med nytt!
Du har ju garantier och är säker på att inget servicebehov finns samt det är ju roligare att själv få sätta de första märkena på sin första ”riktiga” klocka
Tror att en Schweizisk Klocka smäller högre för än 18åring än en motsvarande Japansk typ Seiko.
https://www.klockia.se/certina-ds-a...v-UEpQjtU-Gg98mlhjOt3-8ZuF7T-iyBoCeh8QAvD_BwE
![]()
Certinan ska jag helt klart titta lite nämre på i butiken nästa gång i veckanNu kan jag såklart bara svara för min egen del men ska man ge bort saker är det oftast roligare och säkrare med nytt!
![]()
Engströms UR i Jönköping.Jag tackar för alla bra förslag o tips som ramlar in , bra och ha med sig när vi kommer till butik o ska prova/ titta
Någon som har bra tips på butiker i småland med bra priser och bra utbud
Absolut!Den där är helgrym!
Bruka dom köra några bra reor det är värt att vänta på eller ha dom bra priser hela tiden ?Engströms UR i Jönköping.
Jag tackar för alla bra förslag o tips som ramlar in , bra och ha med sig när vi kommer till butik o ska prova/ titta
Någon som har bra tips på butiker i småland med bra priser och bra utbud
Doxa har lite av en kultstatus bland klockentusiaster. @Rolexmaster beskrev både Doxa och köpsajten chrono24 så bra att jag inte har mycket att tillföra. Doxa säljs normalt bara via deras hemsida https://eu.doxawatches.com/Doxa klockan gillade jag, vet inte så mycket om just det märket? Är det bra kvalité.
Den passa nog bättre till mighur pass säkert är det att handla via den sajten ?
Då förmodar jag att det är bra klockor, jag gillade verkligen den gula färgen, helt klart något jag ska kika närmre påDoxa har lite av en kultstatus bland klockentusiaster. @Rolexmaster beskrev både Doxa och köpsajten chrono24 så bra att jag inte har mycket att tillföra. Doxa säljs normalt bara via deras hemsida doxawatches.com.
Då förmodar jag att det är bra klockor, jag gillade verkligen den gula färgen, helt klart något jag ska kika närmre påDoxa har lite av en kultstatus bland klockentusiaster. @Rolexmaster beskrev både Doxa och köpsajten chrono24 så bra att jag inte har mycket att tillföra. Doxa säljs normalt bara via deras hemsida doxawatches.com.
Även om de inte ligger i småland så skulle jag rekommendera https://www.klockmaster.se/butiker/stockholm/globen
De är/var forumsponsor och är alltid aktiva på KS och behjälpliga.
Inga generella reor men söker du klockor runt 5000 kr så har de stort utbud av tex Certina, tissot, longines etc.Bruka dom köra några bra reor det är värt att vänta på eller ha dom bra priser hela tiden ?
För 5K kronor kan du väl få en ny Seiko eller en fin begagnad Omega eller Tissot om du har tur. Tänker du i banorna Quartz (batteriklocka) eller mekanisk klocka?
Jag har tittat lite extra på en blå ny longines hydroconquest , visserligen springer priset iväg på den , är det någon som har något gott eller ont o säga om den
Jag har tittat lite extra på en blå ny longines hydroconquest , visserligen springer priset iväg på den , är det någon som har något gott eller ont o säga om den
Här finns det massor av bilder och omdömen från en passaround. Visserligen en svart, men det är ju samma kocka.
https://klocksnack.se/threads/avslutad-passaround-longines-hydroconquest.82604/
Det där är förra versionen dock, kom en ny nån gång vintern 18-19 (tror jag det var).
Ok, my bad. Men om det inte är några revolutionerande ändringar kanske det kan vara av nytta ändå![]()
Tissot Gentleman,kvartsTill 18 års present mottages tacksamt,ny pris runt 5000 kan även tänkas någon beg om det dyker upp något fint