• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på kronograf

Smulan

Rolex
Seiko Ananta

ananat1.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Haha. Snyggt shoppat :) Jag vet att vissa stör sig på datumet på denna (och andra modeller med liknande datum). Personligen föredrar jag detta framför inget datum och ett datum vid 3 känns svårt på symmetriska kronografer?
Tackar. Jo, det är nog bäst att ha datumet klockan 6 om man nu måste ha det på kronografer. Alternativt två-registerskronograf (klockan 9 och 3) och ha en datum-subdial klockan 6 - med månfas. Tänk Patek ;)

Patek-Philippe_MG_2584.jpg
 
  • Like
Reactions: joF

Björklund

Panerai
Vad tycker du om själva klockan?

Jag är väldigt nöjd! Känns gedigen, snyggt läder, fantastisk tavla. Kul liten detalj är små lume-prickar på "sargen". Länken är väl inte den hetaste men funkar fint på nato också. Ganska klassisk design. Sportig men inte helt odressad på rätt armband. Lite Speedy-känsla fast mer racing än månlandning haha.
Bjuder på ett par bilder till.


image.jpg
image.jpg
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor


Det är en likadan som Björklund har som jag funderar kring, skall dock kolla över Longines lite mer.

Jag är väldigt nöjd! Känns gedigen, snyggt läder, fantastisk tavla. Kul liten detalj är små lume-prickar på "sargen". Länken är väl inte den hetaste men funkar fint på nato också. Ganska klassisk design. Sportig men inte helt odressad på rätt armband. Lite Speedy-känsla fast mer racing än månlandning haha.
Bjuder på ett par bilder till.


image.jpg
image.jpg

Snyggt!
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Skitsnygg IRL. klockodile , har du någon bra bild?

[img=]http://lh6.ggpht.com/-KsgPo9Rx04U/UXue6XGtuDI/AAAAAAAABa8/xvLX43bsmJM/s800/IMAG0865.jpg[/img]
[img=]http://lh4.ggpht.com/-1DJKtDeVzdc/Ul_N3Do0x0I/AAAAAAAACKI/MleoBEs3sSs/s800/%25255BUNSET%25255D.jpg[/img]
[img=]http://lh4.ggpht.com/-ENKlM3Jaq4o/UTB9kMBjc0I/AAAAAAAAC18/2l1GOgSIe3E/s800/IMAG0521_1.jpg[/img]
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den i mitten har fortfarande fyrkantiga subtavlor och har därmed inte förbättrat sitt utseende, trots bra kvalitet på själva fotona... De andra ser bra, och ännu bättre om det där förgrymmade datumet kunde plockas bort. ;)
Den blåa är en homage till en gammal 70-tals SEIKO-kronograf som är väldigt lik.
 

palmeeen

Breitling
Lånar tråden istället för att starta en ny.
Finns det någon som har fler tips på kronografer gärna 40 eller 41mm, intresserad av speedmaster reduced men innan jag köper en så vore det kul med andra ideér.
Förövrigt bra tips på de andra sidorna gillar kronografen från tag heuer.

Tack på hand. :)
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Lånar tråden istället för att starta en ny.
Finns det någon som har fler tips på kronografer gärna 40 eller 41mm, intresserad av speedmaster reduced men innan jag köper en så vore det kul med andra ideér.
Förövrigt bra tips på de andra sidorna gillar kronografen från tag heuer.

Tack på hand. :)
Kolla in Longines masterserie. Trevliga klockor i din storlek till vettiga priser.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Lånar tråden istället för att starta en ny.
Finns det någon som har fler tips på kronografer gärna 40 eller 41mm, intresserad av speedmaster reduced men innan jag köper en så vore det kul med andra ideér.
Förövrigt bra tips på de andra sidorna gillar kronografen från tag heuer.

Tack på hand. :)
Håller med @NRE bra klockor som går att få tag i till mycket bra priser. Det finns flera olika kronografmodeller i Master Collection serien att välja mellan. Denna modell är 40mm i storlek
6C2E1B21-17E2-419F-A894-CB25ECD7B120.jpeg
 
Topp